Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sancak - Gözden Uzak - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Cm  Ab  Ab

Kim için hayat verilir
Kim için vazgeçilir her şeyden
Anlamadığım, ne için terkedilir
Ne içim, ne dışım kaldı gelip katletmediğin
Mide bulantımın nedeni aşk da nefret de değil

Git başımdan. Ya gel ya git, belirsiz olmasın
Bigün annem bir ip, bir sandalye başında bulmasın beni
Raporumda yazmasın deli, ve ya bulunmasın delil
Beni öldü sanıp başkasıyla görmeyeyim seni

O yüzden git. Ya git ya gel dedim
Beni biliyorsun ya canımı alsan, ben yine sen derim
Gel, kötü yapma kendini. Beni unuttuğundan beri
Adın hasretiyle ömür kısaltan bir hayat berberi

Çık aklımdan, sana başkasının dokunması
Bununla savaştıkça aklımın tam ortası
Aklımdan geçen bu kez başıma gelse, eşittir
Bir akşam iğrenç iki cansız bedenin bulunması

Biri dedi gözden uzak ol aman
Biri dedi kal ki yanında uyan
Diyemedim ikisi de çok zor inan
Hangi birini yapsın bu can o zaman
Kimisine zor yeni bir yalan
Kimisine zor ya da sıradan
Bile bile yor kalbini yan
Nedenini bulamam

İnat mısın? Yoksa günah mı
Gelişin, gelmeyişin, sanırım hepsi tuzak (boşver)
Sahi o kadar uzak mıyız? Güvenmek de yasak mı
Beni düşlediğimiz evin içinde mezar kazıp bıraktın

Ki haklısın, sanırım çok abarttım bizi
Hatta bak hatırladım, üzgünüm seni düşündüğüm için 
Üzülme değiştiğin için, üzülme yok ettiğin için
Ben üzgünüm, ya da varsay ki bitti ben üzdüğüm için.

Umarım rahatsındır. Hayatına bensiz bir güneş sığdır
İçinde yan. De ki bu cehennemin fazlalığı mı
Seni bilen hiçkimsenin yüzüne dahi bakmadığımı
Ve unutmadan, etrafı sensizliğin kapladığını

Bil ve git. Artık görmesem de olur
Sesini duymasam da, sen beni sevmesen de olur
Düşünme, bulurum bir çaresini, bilmesem de yolu
Şimdi kimlesin, ne haldesin? Bilmesem de olur 

Biri dedi gözden uzak ol aman
Biri dedi kal ki yanında uyan
Diyemedim ikisi de çok zor inan
Hangi birini yapsın bu can o zaman
Kimisine zor yeni bir yalan
Kimisine zor ya da sıradan
Bile bile yor kalbini yan
Nedenini bulamam 
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'un matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar