Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Gökhan Türkmen - Yorgun - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Em               Dm     Em
Bir gece bitti düşüm aniden
Em               Dm     Em
Aniden sahiden bir sahilden
Em               Dm     Em
Bir gece daha bitti ömrümden
Em               Dm       Em
Ömrümden gönlümden her günümden  

C                      G
Sen miydin ben artık yokum diyen
F                   C    G
Der miydim böylesine hiç sen
C                          G
Sevmiştin hani çok da mutluydun
F                         C
Umutluydun hani sen bu sevgiden  

Em         Dm       Em
Sevgini bir başka sanırdım
Em          Dm       Em
Sanırdım sarıldım yanıldım
Em           Dm      Em
Bu rüya hiç bitmez sanırdım
Em           Dm        Em
Sanırdım yanıldım kırıldım  

C                      G
Yalanmış tüm gerçek bildiğim
F                      C    G
Bir damlaymış dünyalar dediğin
C                      G
Denizler götürse gözyaşımı
F                  C
Anlar mı sevgilim dediğin

Em                Dm
Durunca dünya durunca
          Em            Dm
Hayat durunca anlar durunca
               C                  G
Ve ben bir karınca, sevdim kararınca
              C              G
Düştüm rüyalardan düşler kararınca
             Am                 Em
Ah bendim bebeğin, hani essiz çiçeğin
                Dm              C                
Şimdi yalnızlığımda nerelere gideyim

Em               Dm
Sorunca kader sorunca
           Em           Dm
Dostum sorunca kendime sorunca
              C                      G
Ve canım ben bir yonca, ama öldüm solunca
                 C               G
Bile bile yüreğin yaprağımı yolunca
               Am                 Em
Ah bendim her şeyin, hani sonsuz emelin
              Dm                 C
Şimdi yalnızlığınla nerelere gideyim

               Em                 Dm
Kaç kez geçmiştim senin için canımdan
             Em                  Dm
Gözümü kırpmazdım kan gitse yanımdan
             C                    G
Ve kimler gitmişti, ah neler yanımdan,
              C                  G
Sen hep yanımdaydın, daha başlamadan
              Am                  Em
Ah sendin dünyalar, ne gökler ne diyarlar
            Dm               C
Şimdi yokluğunda büyüyor yalnızlıklar

Em             Dm      Em   
Bir gece bitti düşüm aniden
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.