Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

MEG - Papatya - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am  G  F  E

     Am             G
Yine yoksun benim olan her şeyi
                    F
Çok görüyorlar bana dursun dünyam
    E
Yok soran olmayacak beni hiç bir zaman

Am
Bi cemre düşer benim gözyaşımla birleşir
G
Bi selde kaybolur o verdiğin vaatlerin
F
Ben ömre bedel dedim attım içime özlemi sen
E
Cellat oldun hayallerimi hançerinle kör ettin

Am
Bir anda kaybolan o hayallerimi düşündüm ve
G
Kalemim eşlik etti düştüğümde derdine ben
F
Bir akşam küstüm aşka senle beraber
E
Kim haklı bilmiyorum, sormadım elaleme

Am
Bildiğimle ilerledim, dedim ki biraz yavaş
G
Çıktığım bu yolda onla tekrardan buluşacağız
F
Gönülde beslediğim bir sendin papatyam
E
İzlediğin denizdim ve manzarandım her zaman

Am
Mesafeler vardı bende hesap edip geldiğimde
G
Sokaklarda sabahladım ellerimde bir çiçekle
F
5 dakika görmek İçin tüm ailemden vazgeçerken
E
Sen benden vazgeçtin, o mavi gözlerinle

     Am             G
Yine yoksun benim olan her şeyi
                    F
Çok görüyorlar bana dursun dünyam
    E
Yok soran olmayacak beni hiç bir zaman

Am
Papatya devri bitmez, kapanmaz o defter ya
G
Her ne kadar fırlatılsa o notlarda emek var
F
Yanlış anlaşılmalar yüzünden oldu ayrılık ve
E
Tatlı tebessümler ettin adımı duyduğun her an

Am
Şimdi söyle suçlu kim, nefretim mi inancın mı
G
Susma söyle suçlu kim, 3. Şahıslar mı
F
Ben sinirle yumrukladım duvarları İzle canım
E
Kanım hala çok taze, bitmeyecek umutlarım

Am
Hala düşlerimdesin sen hala hayallerimde bak
G
Bayadır yorgunum ben psikolojim darmaduman
F
Gülüşlerine hasretim bi gelsen de sarılsan bana
E
Bi parça mutlulukla birazda sen gerekli yar

Am
Bir isteğim var sizden gülüşleriniz çok güzelken
G
Kırmak üzmek yakışmaz siz kendiniz olun yeter
F
Bir dileğim var benim, kış ayında düşse cemre 
E
O deniz yanar sonra mutluluk da doğar şehre

     Am             G
Yine yoksun benim olan her şeyi
                    F
Çok görüyorlar bana dursun dünyam
    E
Yok soran olmayacak beni hiç bir zaman
NotlarX
Tab
Söz: MEG (Mehmet Emin Güleken)
Müzik:
 AŞIL
Salih Sakarya
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'un matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar