Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

R.E.M. - Losing My Religion - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
F  Dm G   Am   Am/B   Am/C   Am/D Am
F  Dm G   Am      G   


    Am              Em
Oh, life is bigger

It's bigger than you
            Am
And you are not me.
                        Em
The lengths that I will go to,
                     Am      Em
The distance in your eyes,
                     Dm
Oh no, I've said too much,
         G
I set it up.



                 Am
That's me in the corner,
                 Em
That's me in the spotlight
            Am
Losing my religion.
          Em
Trying to keep up with you.
      Am                          Em
And I don't know if I can do it.
                     Dm
Oh no, I've said too much,
                G
I haven't said enough.



  G                        F
I thought that I heard you laughing,
  Dm             G         Am   Am/B   Am/C   Am/D
I thought that I heard you sing.
Am   F               Dm   G   Am     G
I  think I thought I saw  you try.



          Am                   Em
Every whisper of every waking hour
                   Am
I'm choosing my confessions,
          Em
Trying to keep an eye on you
       Am                                 Em
Like a hurt lost and blinded fool, fool
                     Dm
Oh no, I've said too much,
         G
I set it up.



         Am
Consider this, consider this,
    Em
The hint of a century,
         Am
Consider this: the slip
     Em
That brought me to my knees failed.
Am
What if all these fantasies
     Em
Come    flailing around?
         Dm       G
Now I've said too much.



    G                       F
I thought that I heard you laughing,
        Dm        G         Am   Am/B   Am/C   Am/D
I thought that I heard you sing.
Am   F               Dm  G   Am    G
I  think I thought I saw you try.



                 Am
That's me in the corner,
                 Em
That's me in the spotlight
            Am
Losing my religion.
          Em
Trying to keep up with you.
      Am                           Em
And I don't know if I can do it.
                     Dm
Oh no, I've said too much,
                G
I haven't said enough.



    G                        F
I thought that I heard you laughing,
  Dm             G         Am   Am/B   Am/C   Am/D
I thought that I heard you sing.
Am F                  Dm  G   Am   Am/B   Am/C   Am/D   Am
I  think I thought I saw you try.
    F               Dm   G
But that was just a dream,
Am   Am/B   Am/C   Am/D   Am
Try, cry,   why,   try.
F                      Dm  G      Am            G
That was just a dream,    just a dream, just a dream, dream.
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.