Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zeynep Bastık - Gamzendeki Çukur (Kubilay Aka) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em 
Ben ölsem koymaz, mahşer hep oğlun kokar

Sen gitsen olmaz, kader kaderde yanar
C
Ev kira olsa da babam bana bakar
Am                   Bm
Vursan vurulurum ellerim kan ağlar

Em
Kaldırıp omzundan attığın çukurdayım

Ben annenin döktüğü gözyaşıyındayım
C
Kaçsam köşeyi dönsem yine buradayım
Am                   Bm
Kaçmam en kötü mezar taşındayım

Em                      D    C
Ben sussam sen duysan artık, bağıramam
Em                 D   C
Savaştığın yolda seni, koruyamam
Em                      D      C
Dur, sen gidersen yaşayamam, kadın
Em                   D     C
Dur, gamzenin çukurunda, uyurum kadın
Em                      D    C
Dur, sen gidersen yaşayamam, kadın
Em                   D     C
Dur, gamzenin çukurunda, uyurum kadın 

Em  Em  D  C

Em
Sen tüketeceksin diye kalmam anadan üryan

İliklerimi sömürsen de çıkmam ulan buradan
C
En dibe çeksen de zirvedeki çelik tahttan
Am                       Bm
Korkmuyorum korkudan etrafımı saran pusudan

Em
Kredisi bitmiş dostluklar burada yoktur

Çocuklar sokakta büyür adam olur
C
Her gün yeni düşman lazım aleme ibret olur
Am                    Bm
Kalp sevince değil yanınca yürek olur

Em                      D    C
Ben sussam sen duysan artık, bağıramam
Em                 D   C
Savaştığın yolda seni, koruyamam
Em                      D      C
Dur, sen gidersen yaşayamam, kadın
Em                   D     C
Dur, gamzenin çukurunda, uyurum kadın
Em                      D    C
Dur, sen gidersen yaşayamam, kadın
Em                   D     C
Dur, gamzenin çukurunda, uyurum kadın 

Em
Bak gülüm benim kafam karmakarışık

Tek gülle sarmaz güçsüz hep bu sarmaşık
C
Benim gönlüm gelene gidene bir hayli alışık
Am                       Bm
Dur gitme gece sonunda doğacak altın ışık

Em                      D    C
Ben sussam sen duysan artık, bağıramam
Em                 D   C
Savaştığın yolda seni, koruyamam
Em                      D      C
Dur, sen gidersen yaşayamam, kadın
Em                   D     C
Dur, gamzenin çukurunda, uyurum kadın
Em                      D    C
Dur, sen gidersen yaşayamam, kadın
Em                   D     C
Dur, gamzenin çukurunda, uyurum kadın 
NotlarX
Tab
Söz: Kubilay Aka
Müzik:
 Aliş Kaygusuz
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar