Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Seksendört - Aklımı Geri Ver - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em                 Am
Mecburum biliyorsun dönüp gitmeye,
D       Bm          C    D   Em             
İçimde sensizlik biriktirmeye,
Em                   Am
Saçlarını yüzüme ser, son bir kez daha,
D        Bm        C    D    Em             
Belki çare olur yaralarımı sarmaya

Am                               Em  
Yanıma kar kalacak mı, bu gidiş? Bilemem
G          D            A          Em
Ama içimde sen kaldıysan, mutlu ölemem

Am                 Em
Aklımı geri ver, sende kalmasın,
G           D             C         Em
Başka vücutları sevip de, sen sanmasın
Am                  Em
Aklını geri al, ben de kalmasın,
G          D             C         Em
Başka vücutları sevip de, ben sanmasın

Em                     Am
Sözlerim artık yıllanmış bir şarap,
D      Bm             C     D   Em 
Ne söylesem buruk, ne söylesem kırmızı,
Em                   Am
Düşlerim virane, gülüşlerim harap,
D         Bm      C     D   Em 
Ne yapsam gitmez, kalır tortusu

Am                               Em  
Yanıma kar kalacak mı, bu gidiş? Bilemem
G          D            A          Em
Ama içimde sen kaldıysan, mutlu ölemem

Am                  Em
Aklımı geri ver, sende kalmasın,
G          D             C          Em
Başka vücutları sevip de, sen sanmasın
Am                  Em
Aklını geri al, ben de kalmasın,
G          D              C         Em
Başka vücutları sevip de, ben sanmasın
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.