Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sakiler - Yalanı Bırak - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
         Gm          Fm         Cm
Yalanı bırakta gel gönül bu affeder
         Gm           Fm         Ab
Kalanı bırak kalbim bozar sessizliği
  Gm        Fm          Gm           Ab
Günahsa isterim yanımda kal ne fark eder
  Bb                    Cm
Sevapsa istemem sensizliği

Cm
Yandım ah yandım kurtarsana
Ab
Kaldım bak insafına
  Gm
Aşkın kandım ihtişamına
 Fm
Affet

    Ab               Bb
Hiç görmedim senin gibi
 Cm
Acımasız zalim biri
   Fm
Bu kalp sevsin 
  Bb          Eb
Şimdi kimi söyle

Fm  Gm  Ab
Yan dım ah yandım kurtarsana
Cm
Kaldım bak insafına
  Gm
Aşkın kandım ihtişamına
 Fm
Affet

    Ab               Bb
Hiç görmedim senin gibi
 Cm
Acımasız zalim biri
   Fm
Bu kalp sevsin 
  Bb          Eb
Şimdi kimi söyle

         Gm          Fm         Cm
Yalanı bırakta gel gönül bu affeder
         Gm           Fm         Ab
Kalanı bırak kalbim bozar sessizliği
  Gm        Fm          Gm           Ab
Günahsa isterim yanımda kal ne fark eder
  Bb                    Cm
Sevapsa istemem sensizliği
NotlarX
Tab
Söz: Oğuzhan Koç
Müzik:
 Oğuzhan Koç
Düzenleme:
 Sakiler
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar