Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Murat Doğru - Küstüm Ecele - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Gm                          Dm
Oturdum aldım kalemi bir de kağıt var önümde
Gm                     Dm
Döktüm düşünceleri hem de gözler önünde
Gm                         Dm
Bilmediğin bir çok şey var kırılabilirsin
      D#                      F
Ah kalbim demedim mi sana ben eski ben değilim

Gm                     Dm
Güvenme aldanma onun o masum gülüşüne
Gm                        Dm
Aldatır kıskanırsın damla dolar gözüne
Gm                        Dm
Söylediğim çok az şey var sakınabilirsin
      D#                     F
Ah kalbim kaç kurtar kendini biz layık değiliz
      D#                        F
Ah kalbim demedim mi sana ben eski ben değilim

Gm
Gitme dayanır mı yüreğim
Dm
Sev acıtır mı bile bile 
D#                  F
Böyle gidilir mi be insafsız
Dm             Gm
Kaybolur umutlarım

Gm                         Dm           Gm
Yandım acıda en dibi gördüm kurtar beni gel
Gm                       Dm               D#
Kandım kadere kendime sövdüm sebebim yine sen
Cm
Küstüm ecele gelmedi almadı 
Gm
Canımı bir yudum dahi kalmadı
Gm                           Dm               Gm
Gördüm seni ve sevdiğini ne olur dön gel bana sen
NotlarX
Tab
Söz: Murat Doğru
Müzik:
 Murat Doğru
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.