Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Dolu Kadehi Ters Tut - Karanlık - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
Am
Ey protest halkım
Em
Bana ne yaptın
Am                    G              Am
İçinizden hiçbirinize ait hissedemiyorum
               C
Davanıza davam diyemiyorum
                      Dm
Bilemiyorum, sorun bende mi, ne yapsam kendimi

Anlatsam derdimi
             Am
Her yer karanlık
                  G
Yarından umudum yok
                F
Aslında sorum çok ve cevaplar sayfalar dolusu önümde
                            
Ne kadar görmek istesem de gözümle
Am                          G
Her yer karanlık, her yer karanlık
         F
Hiç ışık yok

Am
Ne zaman düşsem bu yalnızlığa
Em
Kitaplar koştu hep yardımıma
Am
Binlerce yıl önce mum ışığında
  Em
Kavuşmuşlar insanlar aydınlığa
Am
Şimdi tüm bu ustalar izlerlerken
   Em
Ve güya tanrılar da bizlerleyken
   Dm
Ne yaptık da düştük bu karanlığa?

Sanki uzanıyor ta yanı başımdan sonsuzluğa

          Am                        G
Her yer karanlık, yarından umudum yok
                F
Aslında sorum çok ve cevaplar sayfalar dolusu önümde

Ne kadar görmek istesem de gözümle
Am                          G
Her yer karanlık, her yer karanlık
         F
Hiç ışık yok

Am  G  F  F

Am                             Em
Yine birilerini kızdırdım, yağıyor üstüme tanrının laneti
Am
Ne hain, ne katil, ne de hırsızdım
   Em
Tanrınız buysa beyler, yok hiç adaleti
   Am
Protestler, yeni tezler üretirlerken
Em
Bir şekilde marjinal olalım derken
Dm
Az olmak uğruna yine çoktan oldular

Adeta koskocaman bir boktan ordular

Am
Ne yaptıysam olmadı, hep haksızdım
   Em
Söylemlerim pek çokları için tatsızdı
  Am
Arkamda Titanlar olsa da fark etmez
    Em
Onların gözünde ben hep dayanaksızdım
Am
Konuştukça gözlerinde düşüyorum
      Em
Nolur ört üstümü anne, çok üşüyorum
Dm
Delirtiyor beni insanların gamsızlığı

Ne olacak da bitecek bu yalnızlığım

          Am                        G
Her yer karanlık, yarından umudum yok
                F
Aslında sorum çok ve cevaplar sayfalar dolusu önümde

Ne kadar görmek istesem de gözümle
Am                          G
Her yer karanlık, her yer karanlık
         F
Hiç ışık yok
NotlarX
Tab
Söz: Dolu Kadehi Ters Tut
Müzik: Dolu Kadehi Ters Tut
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'in matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Elektronik müzik çağıyla birlikte, nota yazımı, bilgisayar yazılımları ve dijital müzik oluşturma araçları sayesinde daha erişilebilir hale geldi. Bu teknoloji, farklı müzik türlerini icra eden sanatçılar arasında notaların paylaşımını kolaylaştırdı.

Nota ve müzik notasyonu, eğitim ve öğrenim alanlarında da önemli bir rol oynamaktadır. Müzik eğitimi alan bireyler, müziği daha iyi anlamak, bestelemek ve analiz etmek için nota okuma ve yazma becerilerini geliştirirler. Bu sayede müziğin evrensel dili olan nota, sanatçılar arasında köprü kurar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.