Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Diyar Pala - Hep Yek - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm  Eb  Db  C

        Fm                     Eb
Gene mi Hep Yek, yine mi bahtımız yok
              Db                   C
Bizi de görse yani, şansımız dönse bari
                 Fm                     Eb
Ya da en azından tek tek sorunlar bitse belki
              Db                   C
Atılan zarlar eski, ne kadar dayanılır ki

Fm
Ama yeter, bir kez de gül be kader
        Eb
Dedikçe biter olduk en başından bile beter
     Db
Aynı yollar, engelsiz olmaz
    C
Emeklemeden koşan kimse ayakta
Fm
Duramaz başarı hikayesi yok
    Eb
Ama kime sorsan ortamın bir tanesi
        Db
Kiminin şansı yaver gider
                       C
Kimi bizim gibi, o zar gelsin diye bekler

Fm
Boşa gider, dünüm de bu günümde
      Eb
İleri baktığımda görünmüyor hedefler
     Db
Eski dertler de yeni dersler
      C
Ve teklemeden yine devam tek tabanca
Fm
Pes edemem, yolumdan dönemem ben
        Eb
Sürekli isyan etsem, yine de vazgeçemem
         Db
Yıllarca içimdeki bu duyguyla baş edemem
     C
Oyun ben bitmeden bitmez

        Fm                     Eb
Gene mi Hep Yek, yine mi bahtımız yok
              Db                   C
Bizi de görse yani, şansımız dönse bari
                 Fm                     Eb
Ya da en azından tek tek sorunlar bitse belki
              Db                   C
Atılan zarlar eski, ne kadar dayanılır ki

Fm
Bitmedi, zulamda saklı son koz hileli
Eb
Hayata barbut attık, eski deste kartlar açtık
Db
Artık oyun rus ruleti, yoksa cesaretin
C
Aynı gider işin sonu, devam eder esaretin
Fm
Son bir şans dene, tamam varım yoğum
Eb 
Masada Bu kez para yok, Onun yerine
Db
Cebimde hayaller ve yepyeni düşünceler
C
Rest, tükendi kafiyeler 
NotlarX
Tab
Söz: Diyar Pala
Müzik:
 Diyar Pala
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar