Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Diyar Pala - Anla - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
  Em           D
Anla, anla bebeğim halimi
             Cmaj7           B7
Özledim seni çok, dön sensiz yaşayamam
   Em               D                 Cmaj7
Hisset, duygularımı hisset, acılarımı hisset
          B7
Bak şimdi ne hallerdeyim
Em              D
Sev, sev beni deliler gibi
           Cmaj7
Geçmişi geçmişte bırakıp
           B7
İleriye doğru çabalayalım

Em
Tutunacak dalım hiç olmadı
D
Etmediğim duam kalmadı
Cmaj7                      B7
Döndüm şaşkın, zavallı bir mecnuna

Ararım aşkımı

Em
Dert dökecek dostum hiç olmadı
D
Halime bakıp, anam ağladı
Cmaj7                      B7
Döndüm şaşkın, zavallı bir mecnuna

Ararım aşkımı

  Em              D
Yalan, yalanmış meğer aşkımız
           Cmaj7                   B7
Yaşanan tatlı hisler, bir anlık sözlere

Kandım yalanlarına
Em            D
Yok, asla sevemem bir daha
             Cmaj7
Yenilmem bir daha aşka
             B7
Yok sevemem, sevemem, sevmeyeceğim

Em
Bana geri dön, beni yine sev
       D
Halimi anla, aşkını ver
        Cmaj7
Kalbini dinle

Beni çılgınlar gibi sev
     B7
Sana ben muhtacım
NotlarX
Tab
Söz: Diyar Pala
Müzik: Emrah Albayrak a.k.a Monoman
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.