Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Şəbnəm Tovuzlu - Bade - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
F#m7                 Em7       F#m7
Heç düşünməzdim məni, səndə atarsan
A                    G         F#m7
Heç düşünməzdim məni, özgə sanarsan
A                       G
Nələr oldu, nələr səbəb, bilmədim əsla
Em7                  Em7        F#m7
Heç düşünməzdim məni, gözdən atarsan

Bm                 Em7                   F#m7
Götürüm badə içim, bəlkə silim adın dilimdən
                  A            B         Em7
Götürüm badə içim, nifrət edim sənə dərindən
                   G
Nələri yaşatmısan sən, mənə ey insafsız adam
F#m7                                     Bm
Götürüm badə içim, qəmim qəm üstədir əlindən

F#m7             Em7         F#m7
Belə bilsəm sənə, bel bağlamazdım
A                  G           F#m7
Sənin üçün ürəyimdə yer saxlamazdım
A                   G
Gəncliyimlə oynadın, heyif ola məndən
Em7               Em7       F#m7
Kaş səni heç zaman bağışlamazdım

Bm                 Em7                   F#m7
Götürüm badə içim, bəlkə silim adın dilimdən
                  A            B         Em7
Götürüm badə içim, nifrət edim sənə dərindən
                   G
Nələri yaşatmısan sən, mənə ey insafsız adam
F#m7                                     Bm
Götürüm badə içim, qəmim qəm üstədir əlindən
NotlarX
Tab
Söz: Rouhollah Khodadad
Müzik:
 Rouhollah Khodadad
Düzenleme:
 İsmayıl Əlizadə
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar