Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sıla Şahin - Kıyma İkimize - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Cm
Bakamam başka göze
            Eb
Kör olsam bile

Bir ömür seni bildim
Dbmaj7
Yatamam başka dize
           Cm
Yıkılsam bile

Deliler gibi sevdim

Fm              Eb
Acıyor yine yüreğim
   Dbmaj7         Cm
Sensizlik zor bilirim
   Dbmaj7     Cm
Gelme diyebilirim gururdan
Dbmaj7          Cm
Susunca kelimelerim

     Fm       Eb
Yine ben bu sabah
   Dbmaj7     Cm
Uyanmak istemedim
     Fm      Eb
Gördüğüm kabusa
  Dbmaj7      Cm
Razı yine yüreğim
    Dbmaj7       Cm
Yanıyor söndüremedim
        Dbmaj7     Cm
Bu sevdayı öldüremedim
  Bbm           Eb
Hayatım bile bitse razıyım da
Dbmaj7           Cm
Bir seni bitiremedim

Cm
Bakamam başka göze
            Eb
Kör olsam bile

Bir ömür seni bildim
Dbmaj7
Yatamam başka dize
           Cm
Yıkılsam bile

Deliler gibi sevdim

Cm
Var mı gerek bi söze
           Eb
Son olsa bile

Bak çağırdın geldim
Dbmaj7
Bu acı yetti bize
               Cm
Kıyma sen ikimize

Sen diye diye bittim
NotlarX
Tab
Söz: Yiğit Mahzuni
Müzik:
 Yiğit Mahzuni
Düzenleme:
 Ercan Bal
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar