Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Tarkan - Geççek - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
G               Ab   
Hep köşeye sıkıştırmadı mı
     G 
Daha önce de sanki 
Ab 
Sırtımızdan vurmadı mı
G          Ab              G
Bu kaçıncı darbe ilk değil ki

G               Ab
Düştük evet ama kalkmadık mı
G                 Ab
Biz hep hayata meydan okumadık mı
         G 
Sen ferah tut içini
Fm              G
Biz neleri atlatmadık ki

G             Ab
Geççek geççek elbet bu da geççek
G              Ab
Gör bak umudun gününü gün etçek
G                   Ab
Oh oh zilleri takıp oynıycaz o zaman
G             Ab
O çiçekten günler çok yakın inan

G             Ab
Gitçek gitçek geldiği gibi gitçek
G                  Ab   
Her şeyin sonu var bu çile de bitçek
G                   Ab
Oh oh zilleri takıp oynıycaz o zaman
G             Ab
O çiçekten günler çok yakın inan

G  Ab  G  Ab

G             Ab
Dayan çoğu gitti azı kaldı
G               Ab
Yapma güze kışa boğma yazını
G        Ab         G
Yakındır sabrın zaferi
                Ab
Düştük evet ama kalkmadık mı
G                 Ab
Biz hep hayata meydan okumadık mı
         G
Sen ferah tut içini
Fm              G     
Biz neleri atlatmadık ki

G
Çok uzattın vallahi bıktık

Bi durmadın vermedin ki aman
Fm
Hadi yeter artık fena bunaldık
Fm
Düş babam artık düş yakamızdan

G
Var bir hayır her şerde dedik

Oturduk bir dolu ders de çıkarttık
Fm
Ama yeter artık anladık tamam

Düş babam artık düş yakamızdan

G             Ab
Beni sorarsan ben de iyi değilim pek
G                      Ab
Kalmadı eski neşem hiç tadım tuzum yok pek
G                   Ab
Dar dar dar geliyor ruhuma bedenim 
G                 Ab
Har har yanıyorum küle dönmek üzereyim 

G                    Ab
Bi suyun akışındayım bi gidiyorum tersine
G                    Ab
Bi arkadaşım ümitle  bi aram açık kaderle
G                 Ab
Lakin sabrın sonu selamettir beklerim 
G            Ab
Gün doğmadan neler doğar bilirim

G             Ab
Geççek geççek elbet bu da geççek
G              Ab
Gör bak umudun gününü gün etçek
G                   Ab
Oh oh zilleri takıp oynıycaz o zaman
G             Ab
O çiçekten günler çok yakın inan

G             Ab
Gitçek gitçek geldiği gibi gitçek
G                  Ab   
Her şeyin sonu var bu çile de bitçek
G                   Ab
Oh oh zilleri takıp oynıycaz o zaman
G             Ab
O çiçekten günler çok yakın inan
NotlarX
Tab
Söz: Tarkan
Müzik:
 Tarkan
Düzenleme:
 Ozan Çolakoğlu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'un matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.