Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Irmak Arıcı - Asık Suratım - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
Bm
Asık suratım, gönlümde yangınlar
F#m
Üzgünüm herkesi ben sandım
    Em7
Zor geliyor olanları kaldırmak
A
Aklıma mukayet ol tanrım

Bm  F#m  Em7  A

Bm
Yeniden sevmek çok zor
  F#m
Delirirdin yerimde olsaydın
     G
Gece kabus, göz altı mosmor olmazdı
A
Sen yanımda olsaydın

     Bm
Yine severdim ucu ölüm olsaydı
    F#m
Göz göre göre hep beni yok saydın
      Em7
Nefes almak bile büyük artık
      A
Dünya benimdi yanımda olsaydın

Bm
Asık suratım, gönlümde yangınlar
F#m
Üzgünüm herkesi ben sandım
    Em7
Zor geliyor olanları kaldırmak
A
Aklıma mukayet ol tanrım

           Bm
Bir bakışı yok edip beni bırakır yetim
        F#m
Sayende kocaman dünyada tekim
         G
Karanlık her yer kayıp güneşim
      A
Uzakta artık ruhumun eşi

         Bm
Özlemesi ayrı bir dert olur gideni
          F#m
Düşüncesi bile deli ediyor bu bedeni
         Em7
Ödüyorum acıyla gecelere bedeli
     A
Alıp gidemedim elinden şu ceketi

Bm
Asık suratım, gönlümde yangınlar
F#m
Üzgünüm herkesi ben sandım
    Em7
Zor geliyor olanları kaldırmak
A
Aklıma mukayet ol tanrım
NotlarX
Tab
Söz: Rıza Pera
Müzik:
 Rıza Pera
Düzenleme:
 Mustafa Ceceli
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.