Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Dolu Kadehi Ters Tut - Sevdin Diye Mi - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Am7              D
 Sen sevdin diye mi sevdim kendimi acaba?
Am7            D
 Sen sevmeyince ben de sevmez oldum
Am7                 D
 Sen gösterdin diye mi gördüm kendimi acaba?
Am7          D
 Sen olmayınca

Am7  D  C

Am7                 D  C
 Anılar, anılar, anılar canımı yakıyorlar
Am7                    D        C
 Giderek, giderek, giderek daha da derine batıyorlar
Am7                D
 Sorun acaba bende mi?
     C
 İstemez miyim gelmeni
Am                 D    C
 Bana yeniden gülmeni? Oof
Am
 Ne yapsam da boş mu?
              D
 Hiçbir çarem yok mu?
        C
 Sağlayamaz mıyım dönmeni
Am7                D   C
 Beni yeniden sevmeni?

Am7              D
 Sen sevdin diye mi sevdim kendimi acaba?
Am7            D
 Sen sevmeyince ben de sevmez oldum
Am7                 D
 Sen gösterdin diye mi gördüm kendimi acaba?
Am7          D
Sen olmayınca görmez oldum

Am7  D
      Gözüm görmez oldu
Am7  D
      Yüzüm gülmez oldu
Am7  D                 Am7  D
      Kalbim atmaz olduuuuuuuu

Am7                    D
 Dışarı çıkmadım günlerce
         C
 Arandım durdum hep kendimce
Am7                      D   C
 Ruh halimi çözmeye çalıştım
Am7                         D
 Yanlışlıkla yalnızlığa alıştım
              C
 E, haliyle kafam da biraz karıştı
Am7                         D    C
 Mutlu olmak istemiştim sadece, oof

Am7      D           C
 Anlamı yok, sen olmayınca
Am7      D            C
 İmkanı yok, sen sevmeyince
 
Am7              D
 Sen sevdin diye mi sevdim kendimi acaba?
Am7            D
 Sen sevmeyince ben de sevmez oldum
Am7                 D
 Sen gösterdin diye mi gördüm kendimi acaba?
Am7          D
Sen olmayınca görmez oldum
NotlarX
Tab
Söz: Dolu Kadehi Ters Tut
Müzik:
 Dolu Kadehi Ters Tut
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar