Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zeynep Bastık - Çalkala (Hazal Kaya) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em  Bm  Em  Bm  Em  Bm  Em  Bm

Em                Bm
Hepimize iyi kötü birşeyler oldu
Em              Bm
Bir sana olmadı hayret
Em                Bm
Sen gerine gerine dolaşırken
Em               Bm
Biz hayat kavgasında ha gayret

Em                Bm
Biz elimize gözümüze bulaştırdık
Em            Bm
Azıcık yoldan çıkınca
Em                Bm
Sende hasar sıfır maaşallah
Em              Bm
Dağları çamları bile yıkınca

G               Bm
E bize de öğret etme günahtır
Em               D
Duvar kovuğundan çıkmadık
G               Bm
Bizim de anamız babamız var da
Em             D
Bu yolları hiç çakmadık

Em              Bm
Çalkala hadi adamım
   Em                 Bm
Devrine durumuna göre çalkala
     D              Em
Hadi kitabına uyduralım
    D             Eb
Ele aleme karşı zevahiri topla

Em
Seni lapacı, seni lapacı

Em                        Fm7b5  Em
Seni lapacı seni yıkamacı yağlamacı
Em                        Fm7b5  Em
Seni lapacı seni yıkamacı yağlamacı

Em              Bm
Çalkala hadi adamım
   Em                 Bm
Devrine durumuna göre çalkala
     D              Em
Hadi kitabına uyduralım
    D             Eb
Ele aleme karşı zevahiri topla
NotlarX
Tab
Söz: Sezen Aksu
Müzik:
 Aykut Gürel
Sezen Aksu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Müzik Terimleri Sözlüğü

Müzik dünyası, geniş bir terminolojiye sahiptir ve çeşitli terimlerle doludur. Müzikteki temel kavramları anlamak ve doğru şekilde kullanmak, müzik alanında çalışan herkes için önemlidir. İşte müzik terimleri sözlüğünde sıkça kullanılan bazı temel terimler:

Tempo: Müziğin hızı veya ritmi. Tempo, ölçüdeki nota sayısına bağlı olarak değişir ve genellikle "Allegro" (hızlı), "Andante" (yavaş) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir.

Nota: Müzik notaları, bir müzik eserini yazmak veya çalmak için kullanılan sembollerdir. Her nota, ses yüksekliği ve süresi hakkında bilgi verir. En yaygın nota sembolleri arasında yarım nota (♩), tam nota (♪), çeyrek nota (♫) ve sekizlik nota (♬) bulunur.

Akord: Bir enstrümanın tüm tellerinin veya bir akort cihazı tarafından üretilen bir dizi sesin belirli bir düzende ayarlanması. Akord, genellikle belirli bir notanın temel frekansı etrafında inşa edilir ve enstrümanın doğru sesleri çıkarmasını sağlar.

Arpej: Bir akorun notalarının sıralı bir şekilde çalınması. Arpej, akorun seslerinin ayrı ayrı çalınmasıyla oluşturulur ve genellikle parmak alıştırmaları veya melodik süslemelerde kullanılır.

Tonik: Bir müzik parçasının anahtarındaki (temel nota veya akor) merkez notadır. Tonik, müzikal yapıyı dengeleyen ve parçanın çözünürlüğünü sağlayan temel referans noktasıdır.

Arşe: Yaylı çalgıların yayını çekerek tellere uyguladığı baskı. Arşe, yaylı çalgıların (keman, viyola, çello) ses üretme ve kontrol etme sürecinde önemli bir role sahiptir.

Dinamikler: Müzik eserinin ses şiddeti veya gürlüğü. Dinamikler, "Piano" (p) (yumuşak) ve "Forte" (f) (kuvvetli) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir ve müziğin duygusal ifadesini artırır.

Armoni: Müzikte aynı anda çalınan veya söylenen notalar arasındaki ilişkileri ve uyumu tanımlayan bir kavramdır. Armoni, bir parçanın akorları, melodileri ve tonal ilişkileriyle ilgilenir ve müziğin harmonik yapısını oluşturur. Doğru bir şekilde kullanıldığında, armoni müziği zenginleştirir, derinleştirir ve dinleyici üzerinde güçlü duygusal etkiler yaratabilir.

Kontrpuan: Armoni, farklı melodi hatlarının bir araya gelmesiyle de oluşturulabilir. Kontrpuan, müziğin birden fazla melodik hattının birbiriyle etkileşimini ifade eder ve karmaşık ve dokulu bir armonik yapı sağlar.

Modülasyon: Armonik ilerlemenin bir parçası olarak, müzik belirli bir tonal merkezden diğerine geçebilir. Bu sürece modülasyon denir ve armonide farklı tonal renkler ve duygusal etkiler yaratır.

Akustik: Ses dalgalarının bir ortamda nasıl davrandığına dair fiziksel prensipler. Akustik, enstrümanların tasarımı, ses yalıtımı ve konser salonlarının akustik özellikleri gibi alanlarda önemlidir.

Legato: Bir müzik parçasında notaların yumuşak ve sürekli bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Legato, notalar arasında kesintisiz bir bağlantı sağlar ve akıcı bir müzikal ifade oluşturur.

Staccato: Bir müzik parçasında notaların kısa ve ayrık bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Staccato, notalar arasında belirgin bir ayrım oluşturur ve ritmi vurgular.

Fermata: Bir müzik parçasında belirli bir notanın veya akorun çalınması veya söylenmesi gereken sürenin uzatılması. Fermata, müzisyenlere belirli bir noktada durup ifadeye duygusal derinlik katma fırsatı verir.

Bu terimler, müzikteki temel kavramları anlamanıza ve müzikle ilgili daha derin bir anlayış geliştirmenize yardımcı olabilir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.