Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Qara Bala - Dolya - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Gm  Ab  Gm  Cm  Gm  Fm  Gm

Gm
5 yasimnan dusmusem didergin
                      Cm
Heyatimda kecib menim gergin
                      Gm
Uzanmisam soyuq yerde hezri
          Ab          Fm        Gm
Ay anacan bax beledir aci taleyiiim

Gm
5 yasinda turmelere dusendee
                      Cm
Doslarimda baxib mene gulende
                             Gm
Aaa sevdiym qiz mene get get deyende
Fm                    Gm
Herden agriyir ureyim ay anaa
    Cm                   Gm
Aaa itin qizi mene atval verende
Ab         Fm         Gm
Herden agriyir ureyim ay ana

Gm
Ee bakiliyam siz mene el vurmayin
                         Cm
Ala neseliyem kayfimi sindirmayin
                       Gm
Çekmirem siqar-siqaret ten mi ki
Ab          Fm              Gm
Men cekirem tolka baki kazbekii

Cm                   Gm
İstemirem ayiq baxam dunayaya
Ab        Fm         Gm
İsteyirem ucam gedem men aya

Cm             Gm
Aa dolya dolya dolya
   Ab          Fm          Gm
Aa bax beledir dolya varavskaya

Gm
Ee anama dedim gel alma bu gelini
                         Cm
Sen bilmirsen bu olmusun dilinii
                      Gm
Aldim onu bextim oldu qaree
           Ab          Fm         Gm
Ay qaqawim bax beledir bizim bu elnare

Gm
Aaa donuz qizi dedi mene dure
                    Cm
Safsem o vasneye kulturee
                      Gm
Bilirsen ki sevir onu yuree
           Ab          Fm         Gm
Ay qaqawim sevmir seni bir daha elnare

Gm
Aa bir qaqawim atdi menim basima
                   Cm
Eyildim deydi o qardasima
                        Gm
Ay subaylar ne iş geldi başima
Ab         Fm        Gm
Cirdi uz gozumu bu elnare

Gm
Aa hindistanacan gezdirdim men onu
                      Cm
Aldim ona italyaniski donu
                      Gm
Geydi donu sisredi patranini
  Ab          Fm         Gm
A bax beledir bizim bu elnare

Gm
En teze paltarmi geyirdim 
Cm                      Gm
Muellimemin qizini sevirdim

En teze paltarmi geyirdim
Cm                     Gm
Mektebde babnikliy edirdim
Cm
Teneffusde tutdu meni
Gm
Skaji ya lublu seni
Ab         Fm         Gm
Oz emelime heyran olmusam

Avarciliq qapsini acdim
Teze teze mektebden qacdim
Nenem dedi atmaginen
Babam dedi qacmaginen
Oz emelime heyran olmusam
Vay vay vay
Babam dedi qacmaginen
Nenem dedi qacmaginen
Oz emelime heyran olmusam

Hemse bulvara men gelirdim 
Cunki burda bir qiz sevirdim
Sonra bildim yalan imis
Qiz sandigim oglan imis
Oz emelime pesman olmusam
Vay vay vay 
Sonra bildim yalan imis
Qiz sandigim oglan imsi
Oz emelime pesman olmusam
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'un matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar