Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Simge Gezmiş - Koş Koş Koş - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Fmaj7        G
Ben düştüm bugün
        Fmaj7         G
Gökyüzünden, gördüm bütün
       Am
Düşlerimi, düşüşlerimi

Fmaj7        G
Ben gördüm bugün
         Fmaj7         G
Aşk yüzünden, tüm kördüğüm
         Am
Gölgelerimi, kilitlerimi

      Fmaj7  Em7   Dm7
Belki durur  bu rüzgar
Em7  Fmaj7    Em7
Bek  ler kuytuda bir bahar
         Am  Fmaj7     Am
Aşk yüzünden, aşk yüzünden

Am                   Fmaj7
Koş koş koş nereye kadar
        C            G
Bu dünyanın bir sonu var
              Am
Ama bende dur yok
                            Fmaj7
Dur dur dur dur da bi nefes al
        C                 G
Derler ama benim düşlerim var
          Am                Fmaj7
Düşüşlerimden gördüm gökyüzünü
        C            G
Düşüm kadar gökyüzüm var

Ve bu yüzden
Am                   Fmaj7
Uç uç uç uç sonuna kadar
         C                    G
Onlar görmez benim kanatlarım var
         Am  G  Fmaj7  Am  G  Fmaj7
Tutarsan e   limden,   e   limden

Fmaj7        G
Ben gördüm bugün
        Fmaj7       G
Gözlerimden aldım bütün
         Am
Nefeslerimi, kafeslerimi

      Fmaj7  Em7   Dm7
Belki çoşar  bu rüzgar
Em7  Fmaj7  Em7
Ço   şar  durur bir bahar
         Am  Fmaj7     Am
Aşk yüzünden, aşk yüzünden

Fmaj7       G
Ben uçtum bugün
Am  G  Fmaj7
E   linden
NotlarX
Tab
Söz: Saki Çimen
Düzenleme:
 Saki Çimen
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar