Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Buray - Ben Akıllanmam - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
D7               Gm     Eb
Sitemim kednime, üstüne alınma
D7              Gm
Pişmanları oyanarım
D7            Gm       Eb
Emsali olmadı çektiğim acının
D7               Gm
Çektikçe seni anarım

D7                 Gm      Eb
Güç sandım arkamda bırakıp gitmeyi
D7               Gm
Şimdi yalnız kalanım
D7               Gm          Eb
Suç sandım belki de öyle çok sevmeyi
D7             Gm
Nasıl başa sararım

D7     Eb   D7     Eb
Çarelermiş, umutlarmış
Cm              D7   Cm
Hep yol varmış, yalaaan
D7    Eb   D7     Eb
Dualarmış, adaklarmış
        D7       Adim     D7  Gm
Hiçbiri tutmadı, gelmedin amaaan

Gm                   Eb
Küstüm ben kendimle, affedemem asla
Gm                  Eb
Gençliğimde yaptığım hataları
Cm                Eb
Bir anlık öfkeyle nasıl bırakırım seni
Cm                  Adim      D7
Pişmanlık bu kadar acı olmamalı

Gm                   Eb
Küstüm ben kendimle, affedemem asla
Gm                   Eb
Haram, zehir oldu hep yıllarım
Cm                  Eb
Bir şansın daha var, sil baştan deseler
Cm                     Adim       D7
Ben akıllanmam, yine aynısını yaparım

D7               Gm     Eb
Sitemim kendime, üstüne alınma
D7              Gm
Pişmanları oynarım
D7             Gm      Eb
Faydası olmadı içtiğim şarabın
D7               Gm
İçtikçe daha yanarım

D7     Eb      D7      Eb
Dostluklarmış, vefa varmış
Cm             D7   Cm
Sorarım yok ki yalaaan
D7      Eb  D7      Eb
Ölüp kalsam duyan olmaz
        D7          Adim    D7  Gm
İyice bitap düştüm, vurdu zamaaaan

Gm                   Eb
Küstüm ben kendimle, affedemem asla
Gm                   Eb
Haram, zehir oldu hep yıllarım
Cm                  Eb
Bir şansın daha var, sil baştan deseler
Cm                     Adim       D7
Ben akıllanmam, yine aynısını yaparım
NotlarX
Tab
Söz: Gözde Ançel
Müzik:
 Gözde Ançel
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar