Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Perdenin Ardındakiler - Kalbinde Birileri Var - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em  Am  C  Em

Em       Am            C
Beni yordun, dayanıyordum
                  Em
Kalbimdeki kırıklara
          Am             C
Tükeniyordum, sabrediyordum
                       Em
Başka dudaklara dokunmana

Em         Am                C
Zorlanıyordum, düşlüyordum seni
                 Em
Beni sevmişsin gibi

Em
Kalbinde birileri var
Am
Olsun be geriye bi bak
    C
Dön o akşama
             Em
Ağlarken öpüştüğümüz

Em
Bu şehrin havası bozuk
Am
Burnumda kötü kokusu
  C
Gidişlerin
                Em
Boynuna yasla beni

Em  Am  C  Em

Em        Am             C
Geberiyordum, kayboluyordum
                Em
Eski fotoğraflarda
            Am            C
Arıyordum seni, bulamıyordum
                 Em
Bambaşka dudaklarda

Em         Am                C
Zorlanıyordum, düşlüyordum seni
                 Em
Beni sevmişsin gibi

Em
Kalbinde birileri var
Am
Olsun be geriye bi bak
    C
Dön o akşama
             Em
Ağlarken öpüştüğümüz

Em
Bu şehrin havası bozuk
Am
Burnumda kötü kokusu
  C
Gidişlerin
                Em
Boynuna yasla beni
NotlarX
Tab
Söz: Doruk Ereşter
Müzik:
 Direnc
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Ertuğrul Oytun - Kalbinde Birileri Var
Video Thumbs
Gizem Laçinkaya - Kalbinde Birileri Var
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar