Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zeynep Bastık - Bırakman Doğru Mu 2 - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
A+ A-
G#m
Lütfen biraz sus bugün iyi değilim
F#
Kimi aşk diyor buna bense delilik
C#m
Önce güldürür sonra aklını kemirir
E                    D#7
Ben inatçı olmaz sen benden inatçı

G#m
Sen inatçı ben inatçı

Sen beyazken ben siyahtım

Bu aşkın bi tablosunu çizmek için ihtiyacım
F#
Var sana kalem kağıt yazdıkça sayfalar

Dolar gözlerim gibi açıp şarkımızı çalsalar
C#m
Sen inatçı ben inatçı, yıpranır her bi aşık

Bu durum ikimize sadece verdi sancı
E
Sen inatçı ben inatçı, çekilir her gün acı
D#7
Apaçık ortada sen hastalığımın tek ilacı

G#m
Lütfen biraz sus bugün iyi değilim
F#
Kimi aşk diyor buna bense delilik
C#m
Önce güldürür sonra aklını kemirir
E                    D#7
Ben inatçı olmaz sen benden inatçı

G#m
Olmaz olmaz ne yapsam da geçmiyor çare yok
F#
Zorlasam da ama içinden çıkılmaz bir hale geliyor
C#m
Tek tek yıkılırken anılar, nefret kaçınılmaz tanımam
E 
Bende bıraktığın acılar
D#7 
Bir daha kanıma girme hiç acımam

G#m
Yüreğim bağrıyor, bana ne yapsan da geri seni çağırıyor
F#
Üzerimden karı yok ama zararı çok kalbim hep ağrıyor
C#m
Aklım sende dağılıyor bana böyle yapma birazcık vefalı ol
E                     D#7
Denedik imkanı yok sırtımdaki sen imzalı ok

G#m
Saplanmış sırtımda bi ok, kanım akıyor bi sor

Sanar yapıyorum rol hayır yaşayamıyorum
     F#
İnan taşıyamıyorum bu yükü sırtımda daha fazla

Kararır gökyüzü bir gün yıldızlar ağlarsa
C#m
Dağlarda yankılanır haykırışlarım defalarca
                         E
Arıyorum sorularıma cevaplar bak
                                D#7
Dibe vurdum benim için hiç telaşlanma

Ölürüm de seninle vedalaşmam

G#m
Eğer ben ayyaşsam her akşam içerim bak şerefine, uyku yok gece yine
F#
Düşmüşüm elerine dokun gel bedenime, hazırım ödemeye en ağır bedeli de
C#m  
Yeter ki kurtulsun bu ilişkimiz mutsuzlukla hiç işimiz

Olmasın bak umutlarla pekişelim
E
Bulutlarda sevişelim tutku dolup her akşam
D#7
Pes etme bana inan usul usul gel aşka

G#m
Yüreğim bağrıyor, bana ne yapsan da geri seni çağırıyor
F#
Üzerimden karı yok ama zararı çok kalbim hep ağrıyor
C#m
Aklım sende dağılıyor bana böyle yapma birazcık vefalı ol
E                     D#7
Denedik imkanı yok sırtımdaki sen imzalı ok
NotlarX
Tab
Söz: Anıl Piyancı
Emrah Karakuyu
Müzik:
 Anıl Piyancı
Emrah Karakuyu
Düzenleme:
 Can Volkan
Serhat Şensesli
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'un matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar