Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zeynep Bastık - Elimde Değil - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Gm  Gm  Cm7  Cm7  Dm7

Gm
Gözlerin sözlerinden baska şeyler söylüyor
Cm7
Git artık gideceksen bu aşk burada biter
Dm7                 Ebmaj7
Sonu yoktu diyenler şimdi haklı çıktılar
Gm
Bizi çekemeyenler şimdi mutlu oldular
Dm7                 Ebmaj7
Sıkıldı ruhum haykırmak istiyorum
Gm
Ne olursa olsun sevgilim kalacaksın

Cm7
Elimde değil hala seviyorum
Gm
Elimde değil unutamıyorum
Cm7
Elimde değil hala seviyorum
Gm
Elimde değil unutamıyorum

Dm7                Ebmaj7
Daraldı içim haykırmak istiyorum
Gm
Ne olursa olsun sevgilim kalacaksın

Gm  Gm  Cm7  Cm7  Dm7

Gm
Aklım ermıyor affet nasıl bir hikaye bu
Cm7
Daha dun sevgiliydık bugün iki yabancı
Dm7                Ebmaj7
Sonu yoktu diyenler haklı mı çıkacaktı
Gm
Bizi çekemeyenler, yoksa dostlar mı yaktı
Dm7                 Ebmaj7
Sıkıldı ruhum haykırmak istiyorum
Gm
Ne olursa olsun ah gönlümde kalacaksın

Cm7
Elimde değil hala seviyorum
Gm
Elimde değil unutamıyorum
Cm7
Elimde değil hala seviyorum
Gm
Elimde değil unutamıyorum

Dm7                Ebmaj7
Daraldı içim haykırmak istiyorum
Gm
Ne olursa olsun sevgilim kalacaksın
NotlarX
Tab
Söz: Rafet El Roman
Müzik: Rafet El Roman
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.