Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Hande Ünsal - Yorgun Savaşçı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Gm  Gm  Eb  Eb

Gm
Büyük yeminlere yenik düşüm
    Cm                  Dm
Yalana boyalı yaslandığım dağ
Cm
Yanlış yerde batıyor yine umudum
Gm             Dm
Sana sorsak ne yaşadık ki
   Cm       Gm
Hepsini ben uydurdum

Gm  Dm       Cm
Yıllllar yarışıyor
        Dm  Gm
Ben hep geride
    Dm   Eb        Dm
Sen de öyle uzaksın
Gm  F     Eb     Dm    Gm
Hatıralar duruyor benimle
   F
Bense yorgun savaşçı

Gm    Dm    Cm       Dm
Dalıp dalıp atıyorum içime
Gm    Dm    Eb
Sarıp sarıp düşünüyorum
Gm   Dm            Cm      Dm
Yine yanıp yanıp olmazlara düşüyorum
Eb  Dm      Gm
Yok ben akıllanmıyorum

Gm    Dm    Cm       Dm
Dalıp dalıp atıyorum içime
Gm    Dm        Eb
Sarıp sana, çok düşünüyorum
Gm   Dm            Cm      Dm
Yine yanıp yanıp olmazlara düşüyorum
Eb  Dm      Gm
Yok ben akıllanmıyorum
NotlarX
Tab
Söz: Hande Ünsal
Müzik:
 Hande Ünsal
Düzenleme:
 Serkan Balkan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar