Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İrem Derici - Mavi Ekran - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Tüm şarkı boyunca Dm olark devam ediyor

Dm

"Canım, naber, nasılsın?" diye soran yok
Biraz kötü olsam zil takıp oynayan çok

Siz giderken ben dönüyordum
Yalana da dolana da karnım tok

Maddi, manevi, halet-i ruhiyemi
Yediler, yuttular yaşama sevincimi

Yeter dedim artık, kapattım şalteri
Sıyırdım sonunda, kına yakın majesteleri

Bırakın beni kenarda
Kendimle oynayayım
Kimseyle bir derdim yok
Senin alıp veremediğin çok

Çekeyim yorganı kafama kadar
Uyuyayım bir sonraki kışa kadar
Doktor ne der bilinmez
Bu kafaya reseti atana kadar

Çekeyim perdeyi sonuna kadar
Karanlık odaya çökene kadar
Kimseyle hesabım yok
Aramayın beni kıyamete kadar

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor
Lütfen daha sonra denemeye tenezzül bile etmeyiniz
Yeter dedim artık, kapattım şalteri
Sıyırdım sonunda, kına yakın majesteleri

Bırakın beni kenarda
Kendimle oynayayım
Kimseyle bir derdim yok
Senin alıp veremediğin çok

Çekeyim yorganı kafama kadar
Uyuyayım bir sonraki kışa kadar
Doktor ne der bilinmez
Bu kafaya reseti atana kadar

Çekeyim perdeyi sonuna kadar
Karanlık odaya çökene kadar
Kimseyle hesabım yok
Aramayın beni kıyamete kadar

Çekeyim yorganı kafama kadar
Uyuyayım bir sonraki kışa kadar
Doktor ne der bilinmez
Bu kafaya reseti atana kadar
Çekeyim perdeyi sonuna kadar

Karanlık odaya çökene kadar
Kimseyle hesabım yok
Aramayın beni kıyamete kadar
Çekeyim yorganı kafama kadar
NotlarX
Tab
Söz: İrem Derici
Müzik:
 Osman Çetin
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar