Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Can Ozan - Sar Bu Şehri - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm  Dm  Bbmaj7  C  F  Bbmaj7

Dm                                  C    Bbmaj7
 Anlamam nedenini üzmüşler bebeğimi ah, ah
Dm                                          C    Bbmaj7
 Tam yüzüne dalmışken, çizmiş kendi resmini ah, ah
Dm                   C               Bbmaj7  C
 Nolursun kaç kurtar kendini bu diyardan,   yar
Dm              C               Bbmaj7   C
 Güneşi ararken peşini bırakmaz ay,     ay

Dm           G   F       Bb        Dm
Sar bu şehri en başından yak iyice yak
Dm            G  F     Bb       Dm
Kim der ki bu rüyadan uyan ona uzat

Dm  F  G  Dm

Dm                                        C     Bbmaj7
 Ne yalnızlık ne hüzün bu gecenin gündüzü var, var
Dm                                      C     Bbmaj7
 Sanma ki ölümsüzüm bu şehrin duvarları dar, dar
Dm                   C               Bbmaj7  C
 Nolursun kaç kurtar kendini bu diyardan,   yar
Dm              C               Bbmaj7   C
 Güneşi ararken peşini bırakmaz ay,     ay
 
Dm           G   F       Bb        Dm
Sar bu şehri en başından yak iyice yak
Dm            G  F     Bb       Dm
Kim der ki bu rüyadan uyan ona uzat
NotlarX
Tab
Söz: Can Ozan
Müzik:
 Can Ozan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Kim B - Sar Bu Şehri
Video Thumbs
Ertuğrul Oytun - Sar Bu Şehri
Video Thumbs
Dilruba - Sar Bu Şehri
Video Thumbs
Ferhat Aşkar - Sar Bu Şehri
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.