Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Can Ozan - Delirmiyorsan Tebrikler - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
Bm   F#   Bm   F#   Em   F#   Em   F#

Bm                    F#
Her sabah kaldırımlarda uyanan
Bm                F#
Bir adam rehaveti üstümde
    Em                F#
İçiyorum içince hissetmesem de
    Em               F#
Ertesi gün daha fazla öksürünce
Bm                F#
Sigarayı bırakasım gelir
     Bm                F#
Anti depresanları yutasım gelir
     Em          F#
Ayaklarım tutmuyor ama
     Em            F#
Taksiye verecek param yok
     Em           F#
Kanatlarım çıkmıyor ama
    Em            F#
Bende iyi biriyim aslında

Bm         F#
Gözlemlerin çok doğru
Bm            F#
Her yer aptallarla dolu
    Em             F#
Delirmiyorsan tebrikler
           Em         F#
Şarkı söylüyorsan bu yüzden

Bm   F#   Bm   F#   Em   F#   Em   F#

Bm              F#
Tarihi çok eskilere uzanan
Bm                 F#
Bir yaz aşk hikayesi aklımda
     Em               F#
Yakındığımdan değil ama
        Em              F# 
Çok isterim tekrar yaşamak
       Em            F#
Kanatlarım çıkmıyor ama
      En              F#
Ben de iyi biriyim aslında

Bm         F#
Gözlemlerin çok doğru
Bm            F#
Her yer aptallarla dolu
    Em             F#
Delirmiyorsan tebrikler
           Em         F#
Şarkı söylüyorsan bu yüzden

Bm                    F#
Cinayet araştıran bir dedektif
Bm                 F#
Edasıyla yaklaştım davaya
    Em                F#
Çözeceğimden değil ama
     Em                F# 
Merakımı doyurmaktı amaç
     Em                F#
kanatlarım çıkmıyor ama
      Em               F#
Ben de iyi biriyim aslında

Bm           F#
Olur olmadık yerlerde
Bm            F#
Bağırıp durma be sende
    Em             F#
Deliresim var sayende
         Em         F#
Bir oda ayır bakırköyde
NotlarX
Tab
Söz: Can Ozan
Müzik:
 Can Ozan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.