Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Dua Lipa - Physical - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am
Common love isn't for us
F
We created somethin' phenomenal
            C                G
Don't you agree, don't you agree?
 
Am
You got me feelin' diamond rich
F
Nothin' on this planet compares to it
            C                G
Don't you agree, don't you agree

Who needs to go to sleep when I got you next to me

Am
 All night, I'll riot with you
  F
I know you got my back and you know I got you
        C
So come on (come on), come on (come on)
     G
Come on (come on), let's get physical
 
Am
 Lights out, follow the noise
F
Baby keep on dancin' like you ain't got a choice
        C
So come on (come on), come on (come on)
     G
Come on (come on), let's get physical

Am
Adrenaline keeps on rushin' in
F
Love the simulation we're dreamin' in
            C                G
Don't you agree, don't you agree
 
Am
 I don't wanna live another life
F                           C
 'Cause this one's pretty nice
 
Livin' it up

G
Who needs to go to sleep when I got you next to me

Am
 All night, I'll riot with you
  F
I know you got my back and you know I got you
        C
So come on (come on), come on (come on)
     G
Come on (come on), let's get physical
 
Am
 Lights out, follow the noise
F
Baby keep on dancin' like you ain't got a choice
        C
So come on (come on), come on (come on)
     G
Come on (come on), let's get physical

Am
 Hold on just a little tighter
     F
Come on, hold on, tell me if you're ready
     C
Come on (come on, come on)
               G
Baby, keep on dancin', let's get physical

Am
 All night, I'll riot with you
  F
I know you got my back and you know I got you
        C
So come on (come on), come on (come on)
     G
Come on (come on), let's get physical
 
Am
 Lights out, follow the noise
F
Baby keep on dancin' like you ain't got a choice
        C
So come on (come on), come on (come on)
     G
Come on (come on), let's get physical

Am
(Physical, physical) Let's get physical
F
(Physical, physical) Physical
C
(Physical, physical) Let's get physical
G
(Physical, physical)
      Come on,   phy phy phy physical
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar