Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ezginin Günlüğü - Mutlu Aşk Vardır - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
C   G  C  G  C
Dm  G  C  F  G  C

C
Kalbim sana ne yaptım
Em      Dm      G     C
Sen beni yaktın bir zalime
Dm                 D7    G 
Çaldı gitti elimden yılları
Dm    G       C
Koyamadım yerine

Dm  G  C

C               Em
Kafesimden kaçıp kuş gibi
Dm     G       C
Yine geri dönerdi
Dm           D7      G 
Sevdiğini hiç söylemedi
Dm    G        C
Bazen çok döverdi

G                   C
Şu giden gemi benim olsun, olsun
G                C
Yakarım yangınım olsun, olsun
Dm               D7   G
Yedi cihan gülsün halime
Dm      G      C
Yeter yanımda olsun

C
Duydum birini vurmuş
Em      Dm      G     C
Firari, saçlarım kan kırmızı
Dm                 D7    G 
Dışarda kış beyazı kar sesi
Dm  G      C
Ayrılık ayazı

Dm  G  C

C
Hayat bir denizmiş
Em       Dm        G       C
Kirlenir, benim kalbim çok temiz
Dm                  D7    G 
Nasıl geçerse geçsin gündüzüm
Dm       G       C
Mutlu bitsin gecemiz

G                 F       C
Benim sevdam dile düşmüş, olsun
G               F       C
Ateşimle alem tutuşmuş, olsun
Dm               D7   G
Yedi cihan gülsün halime
Dm      G      C
Mutluluk benim olsun

G                   C
Şu giden gemi benim olsun, olsun
G                C
Yakarım yangınım olsun, olsun
Dm               D7   G
Yedi cihan gülsün halime
Dm      G      C
Yeter yanımda olsun
NotlarX
Tab
Söz: Hüsnü Arkan
Müzik:
 Hüsnü Arkan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar