Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yeni Türkü - Mapushane Kapısı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
Dm
Altı kadın vardı demir kapının önünde

Beşi toprağa oturmuş, ayakta biri

Sekiz çocuk vardı demir kapının önünde
         Bb              G            Dm
Besbelli henüz öğrenmemişler gülümsemeyi

Dm
Altı kadın vardı demir kapının önünde
                  C           Dm
Ayakları sabırlı, ellerinde keder

Dm
Sekiz çocuk vardı demir kapının önüde
                       F        A  Dm
Cin gibi bakıyor kundaktakiler

Dm
Altı kadın vardı demir kapının önünde

Sımsıkı gizlemişler saçlarını

Sekiz çocuk vardı demir kapının önünde
         Bb          G       Dm
Birileri kavuşturmuş avuçlarını

Dm                 Gm
Bir jandarma vardı demir kapının önünde
Bb            Am         Gm         Dm
Ne dost ne düşman nöbet uzun hava sıcak

Dm               Gm
Bir beygir vardı demir kapının önünde
Bb         Am  Dm
Nerdeyse ağlayacak

Dm              Gm
Bir köpek vardı demir kapının önünde
Bb         Am     Dm
Burnu kara tüyü sarı

Gm                 Dm
Kamış sepetlerinde yeşil biber vardı
Gm                Bb         A          Dm
Torbalarda kömür, heybelerde soğan sarımsak

Dm
Altı kadın vardı demir kapının önüde
                 G       Dm
Ve demir kapının ardında beşyüz erkek vardı efendim

Dm                 Gm
Altı kadından biri sen değildin ama
Bb          Gm          Dm
Beşyüz erkekten biri bendim
NotlarX
Tab
Söz: Nazım Hikmet Ran
Müzik: Selim Atakan
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Akor Tanımı ve Oluşumu

Müzikte, akorlar birden fazla notanın aynı anda çalınmasıyla oluşan ses kombinasyonlarıdır. Akorlar, müziğin temel yapı taşlarından biridir ve birçok enstrümanın ve vokal performansın temelini oluşturur. Akorlar, müziğin harmonik yapısını oluşturur ve parçanın duygusal ve melodik yapısını belirler.

Bazı akor kalıpları;

Major Akor

Major akorlar, major dizinin 1, 3 ve 5. seslerinden oluşur

C(Do) Major:
C(Do) - E(Mi) - G(Sol) seslerinden oluşur

Minor Akor

Minor akorlar, major dizinin 1, ♭3 ve 5. seslerinden oluşur. ♭3; dizinin 3. sesinin yarım ses pes(bemol) çalınmasıyla oluşur.

C(Do) Minor:
C(Do) - Eb(Mi Bemol) - G(Sol) seslerinden oluşur.

C(Do) Diminished:
C(Do) - Eb(Mi Bemol) - Gb(Sol Bemol) seslerinden oluşur.

Diminished Akor

Diminished (Eksiltilmiş) akorlar, major dizinin 1, ♭3 ve ♭5. seslerinden oluşur. ♭3 ve ♭5; dizinin 3. ve 5. sesinin yarım ses pes (bemol) çalınmasıyla oluşur.

Augmented Akor

Augmented (Arttırılmış) akorlar, major dizinin 1, 3 ve #5. seslerinden oluşur. #5; dizinin 5. sesinin yarım ses tiz (diyez) çalınmasıyla oluşur.

C(Do) Augmented:
C(Do) - E(Mi) - G#(Sol Diyez) seslerinden oluşur.

Akorların kullanımı, müziğin farklı tarzlarında çeşitlilik gösterir. Pop, rock, caz ve klasik müzik gibi birçok türde akorlar, şarkıların ve bestelerin harmonik yapısını zenginleştirir. Akorlar, melodi ile uyum içinde çalışarak şarkının karakterini belirler.

Akorlar ayrıca doğaçlama sırasında da önemli bir rol oynar. Birçok müzisyen, solo performansları sırasında akorlara bağlı olarak doğaçlama yapar ve bu, şarkının genel tonunu ve hissini belirler. Doğaçlama sırasında kullanılan akor kalıpları, müziğin dinamik yapısını zenginleştirir.

Akor Bul aracını dene!

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.