Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Özgün - Mahzen - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
A+ A-
Bm7  C#m7  F#m

Bm7    C#m7        F#m
 Bilsen neleri affettim
Bm7  C#m7     F#m 
 Neler feda ettim
Bm7    C#m7       F#m
 Zaman zor geçti ama geçti
            Bm7       C#m7  F#m
 Her şey birdenbire nasıl değişti

          D         E
Ama ben sana veda ettim
        C#m7     F#m7
Kalem kağıt ağlarken
    D           E
Kalanını feda ettim
        C#m7     F#m
Bir ihtimal bağlarken

F#m7
Ben bilirim bunu zaten
               C#m7
İki göz gibi bazen
                Bm7
Birbirini görmezken
     E          F#m
Aynı yerde birleşen

F#m7
Sen, ben gibi kalpten
                C#m7
Seven anlaşır madem
                 Bm7
Beni boğdu bu mahzen
        E      F#m
Elini tutup çıkıp gitsem

    D            E
Kalana tutunduğumda
      F#m
Hatırana saygımla
         D         E
O’na sığınıp dua ettim
       C#m7     F#m
Yarınları beklerken
 
F#m7
Ben bilirim bunu zaten
               C#m7
İki göz gibi bazen
                Bm7
Birbirini görmezken
     E          F#m
Aynı yerde birleşen

F#m7
Sen, ben gibi kalpten
                C#m7
Seven anlaşır madem
                 Ben
Beni boğdu bu mahzen
        E      F#m
Elini tutup çıkıp gitsem
NotlarX
Tab
Söz: Öze Bade Derinöz
Müzik:
 Öze Bade Derinöz
Özgün Uğurlu
Düzenleme:
 Gürkan Kömürcü
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar