Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Aşıl - Bir Gülüşün Var (Salvador) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm  Cm  Db  Eb

    Fm                 Cm
Bir gülüşün var bir de gidişin
  Db                        Eb
Aklımdan çıkmayan yol bu kadar zor olmasa gerek
     Fm                   Cm
Bana dönüşün dert  yüzüne gülüşüm hep
      Db                          Cm
İçine dert olacak yada sen dolacak gidişim

Rap kısımlar da aynı ezgiyle devam eder
Fm  Cm  Db  Eb  Fm  Cm  Db  Cm

Soluklan biraz lütfen ciğerlerimi yokluyorum
Senle geçen her güzel gün hatıralar topluyorum
Hayallerimi defnedeli bir yıl oldu fakat hala
Katilimin bıraktığı boş kovanları topluyorum
Belki bi iz bulurum, belki bi his bulunur içinde
(haha) belki de kaybolurum
Hiç bi tene dokunamadım gittiğinden beri çünkü
Parmak izlerin duruyor avuçlarımın içinde
Kayboluşunun ertesi sokaklarını tavaf ettim
Tek bir ize rastlamadım melek miydin hayalet mi
Hayal ettim güzel günler gelirde ben görür müyüm
Sel oldun şu gözlerimde çok doğal bi felakettin
Bıraktığın her gecenin sabahındayım
Gör! Yağmur döken bulutların siyahındayım
Bir anındayım dünya n'olur unutma beni
Hayallerimin katilinin silahındayım
Mısralar bitik bütün imalarım yitikti
Her kayan yıldızdan istediğim dilektin
Defalarca doldum bende ciğerlerim zehir söktü
Gökyüzünde dua içte Nidalarım birikti
Tuttuğum şu dalları kır boşluklara sarıldım
Yarımdın, yarındın, eşin yoktu yalındın
Hislerini almış sanki eski, paslı bi neşter
Başkasına dokunursan parmakların kırılsın

    Fm                 Cm
Bir gülüşün var bir de gidişin
  Db                        Eb
Aklımdan çıkmayan yol bu kadar zor olmasa gerek
     Fm                   Cm
Bana dönüşün dert  yüzüne gülüşüm hep
      Db                          Cm
İçine dert olacak yada sen dolacak gidişim

Rap kısımlar da aynı ezgiyle devam eder
Fm  Cm  Db  Eb  Fm  Cm  Db  Cm

Bu bir veda metni, ruhumu heba ettim
Duygularımı öldürdün de kulagımda sela eksik
Selam etsin gökyüzünde yıldızla bugün
Sana gelen yollarda ciğerlerimi feda ettim

Tamamlayalım bir birimizi kalmasın yarım
Seninle donmaya razıyken bir de yanmasın başım
Beni bıraktıgın sokakdayım hatıralar canlanırken
Adını sayıklıyor hala kaldırım taşı.

Ciğerlerimi bıraktıgım caddelerde adın var
Cennetinden kovup beni cehennemde yakınca
Anlamadım gözlerinde gezmek istedim
Kirpiklerin evim olsun saçlarında salıncak

Bırakta sallanayım, bırakma saklanayım
Fragman pasla tını veriyorken gögsüme
Durakta ıslanayım dur hatta yaslanayım
Ölünce yanacağımı bildiğimden söndüm hep

    Fm                 Cm
Bir gülüşün var bir de gidişin
  Db                        Eb
Aklımdan çıkmayan yol bu kadar zor olmasa gerek
     Fm                   Cm
Bana dönüşün dert  yüzüne gülüşüm hep
      Db                          Cm
İçine dert olacak yada sen dolacak gidişim
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar