Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sıla - Aslan Gibi - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
A+ A-
Bm7    Bm7  C#m7  C#m7
Dmaj7  C#m7
 
     F#m                              Dmaj7
Göze aldım her şeyi tabii, niye boş bulundum sanki
C#m7              Bm7   C#m7
Diye kendine sorarsın ya 
     F#m                        Dmaj7
Hani en güvendiğin anda, doğal afet dolunayda 
C#m7              Bm7  C#m7
İyimserliğini sollar ya 

F#m                       Bm7
Hayatı olduğu gibi karşılamazsan 
C#m7                   F#m
İliklemez önünü asla karşında 
   Dmaj7                 Bm7
Korkmayacaksın çarpıp düşsen bile
C#m7               Dmaj7       C#m7
Dipçik gibi sağlam duracaksın ayakta

Bm7
Özüme sözüme döndüm, doğruyu yanlışı gördüm 
C#m7
Oh, can çıkmamış yerinde, aslan gibi geri döndüm
Bm7
Özüme sözüme döndüm, doğruyu yanlışı gördüm 
C#m7                      Dmaj7  C#m7
Oh, can çıkmamış yerinde, oooooooooh

Bm7    Bm7  C#m7  C#m77
Dmaj7  C#m7
NotlarX
Tab
Söz: Sıla Gençoğlu
Müzik:
 Sezen Aksu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar