Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sıla - Günaydın Sevgilim - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
C#m7    Dmaj7  C#m7
Aşk tutamayacaksan
     Dmaj7  C#m7   Dmaj7    C#m7
Bana söz verme tanırım kendimi
Bm7
Zor baş eder

   Dmaj7    C#m7      Bm7    C#m7
Aramızda kalsın çok vakit saydım
   Bm7      C#m7            Dmaj7
Eğitilmiyor kalp gitti mi gider

  Dmaj7
Gönül niyette bana acil şifalar
   G#dim            F#m
Günaydın sevgilim nasıldı rüyalar
Dmaj7             G#dim 
 Beni de gördün mü yoksa bir tek
F#m         
Bende mi film gibi o rüyalar

Dmaj7         F#m
    O rüyalar

  Dmaj7   F#m
Günaydın

C#m7  Dmaj7  C#m7  Dmaj7  C#m7
Ah itirafı   güç itirazı  yük
     Dmaj7  C#m7  Bm7
Söyledim gitti aşığım körkütük

       Dmaj7  C#m7   Bm7    C#m7
Ne yaşadıysam dün bu bin misli
     Bm7    C#m7        Bm7
Hazırlan kalbim şimdi öldük

  Dmaj7
Gönül niyette bana acil şifalar
   G#dim            F#m
Günaydın sevgilim nasıldı rüyalar
Dmaj7             G#dim 
 Beni de gördün mü yoksa bir tek
F#m         
Bende mi film gibi o rüyalar
NotlarX
Tab
Söz: Sıla Gençoğlu
Müzik: Efe Bahadır
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.