Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Eli Türkoğlu - Bitmeyen Öyküm - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Am  Bb  Am  Bb

Am          Gm              F
 Bilirsin özlemek ölümden beter
         Bb           Gm
Es gec gururunu dön yeter
   Bb          Am
Acılar elbet gelir geçer

Am          Gm              Am
Karardi geceler içim gibi yeter
      Gm            Dm
Sensizlik ölümden beter
         Bb           Gm
Bitmeyen bu öykümüz biter
                Am
Yaralı günler geçer

Dm          Am
Gel dilimin ucunda bu hece
Dm       Am                Gm
Sar bide sen sar beni bu gece
                        Am
Yana yana dertlerime derman

Olsanda gelsen

Dm       Am
Sev beni yine yeni yeniden
Dm       Am
Sor bide sor beni geceden
Gm                      Am
Dön gel gidelim bu şehirden

Yaşlanalım beraber

Dm  Am  Dm  Am  Gm  Gm  Am  Gm
Dm  Am  Dm  Am  Gm  Gm  Am  Am

Am          Gm
Suç sende değil bende
Am      Gm           Dm
Kalp alışır acı çekmeye
       Bb          Gm
Dayana dayana gönlüme
                 Dm
Sığmıyor bu işkence

Dm          Am
Gel dilimin ucunda bu hece
Dm       Am                Gm
Sar bide sen sar beni bu gece
                        Am
Yana yana dertlerime derman

Olsanda gelsen

Dm       Am
Sev beni yine yeni yeniden
Dm       Am
Sor bide sor beni geceden
Gm                      Am
Dön gel gidelim bu şehirden

Yaşlanalım beraber
NotlarX
Tab
Söz: Şahin Agasoy
Müzik:
 Şahin Agasoy
Düzenleme:
 Elvin İmanov
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar