Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İlhan Şeşen - Sene 1968 - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
F  C  Gm  Dm  A7  Dm

F          C                 Dm
Sene bin dokuz yüz altmış sekiz
F               C        Dm
Kalamış'ta yine sakin bir gün

F          C         Gm
Güneş aynı yerden batmak üzere
Dm               A7            Dm
Kimi oturuyor, kimi kalkmak üzere

F             C        Dm
Kendimizle küstük barıştık
F            C           Dm
Bazı şeylere çok zor alıştık
F           C            Dm
Ergenliklerimiz vardı geçti
F               C         Dm
Çoğumuz çoluk çocuğa karıştık

F          C         Gm
Güneş aynı yerden batmak üzere
Dm               A7            Dm
Kimi oturuyor, kimi kalkmak üzere

F       C         Gm
Sen ben ve diğerleri
Dm      A7        Dm
Sen ben ve diğerleri

F              C              Dm
Caddeye adımız konsun istemiyoruz
F           C           Dm
Zaten her sokakta biz varız
F               C        Dm
Biz hep yeni şeyler öğrendik
F              C           Dm
Ne kadar haklıymış babalarımız

F               C        Dm
Karşı ki mor dağlar dumandı
F            C          Dm
Sevdalarımız hayli yamandı
F            C         Dm
Anılar kayıplar hanesinde
F               C          Dm
Yine de her şey kar hanesinde

F          C         Gm
Güneş aynı yerden batmak üzere
Dm               A7            Dm
Kimi oturuyor, kimi kalkmak üzere
NotlarX
Tab
Söz: İlhan Şeşen
Müzik:
 İlhan Şeşen
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Perde Nedir?

Perde, müzikte belirli bir nota veya akorun bir süre boyunca sürdürülmesini sağlayan bir tekniktir. Genellikle bir enstrümanın tellerine veya bir piyanonun tuşlarına basılarak uygulanır. Perde, bir notanın veya akorun sesinin bir süre boyunca sürmesini ve duraklamadan oluşan bir efekt oluşturmasını sağlar.

Perde Çeşitleri:

  • Tutulan Perde: Belirli bir nota veya akorun basılması ve basıldığı sürece sürdürülmesi şeklinde gerçekleşir. Bu, genellikle akorların basılması veya gitar gibi telli enstrümanlarda tek bir nota basılmasıyla yapılır.
  • Yaylı Çalgılar: Yaylı çalgılarda perde, yayın bir süre boyunca tellere baskı uygulamasıyla sağlanır. Yay, telleri bastırdığı sürece notanın veya akorun sesi çıkar.
  • Piyano: Piyano, çalındığı sürece perde efekti sağlayan bir klavye enstrümanıdır. Bir tuşa basıldığında, telin çalınan konumda kalması için bir pedala basılarak notanın sesi sürdürülür.

Perde ve Müzikal İfade

Perde, müzikal ifadeyi zenginleştiren bir tekniktir. Müziğin akışını ve atmosferini değiştirirken duygusal derinlik katmasıyla dikkat çeker. Özellikle yavaş ve duygusal parçalarda perde efekti, duygusal etkiyi artırabilir ve dinleyiciyi etkileyebilir.

Perde ayrıca müzikal geçişlerde ve akor değişimlerinde yumuşak bir geçiş sağlar. Akor değişimleri sırasında perde efekti kullanarak, akorların birbirine yumuşak bir şekilde bağlanması ve müziğin akışının kesintisiz olması sağlanır.

Perde ve Ritim

Perde, ritimle birleştirildiğinde müziğin dinamik yapısını zenginleştirir. Belirli bir ritimle çalınan perdeler, müziğin ritmik yapısını güçlendirir ve dinleyiciye ilginç bir ses deneyimi sunar. Özellikle perküsyon enstrümanlarıyla birlikte kullanılan perdeler, ritmi vurgular ve parçanın enerjisini artırır.

Perde efekti, müzikte dinamizmi ve derinliği artırmanın yanı sıra, enstrümanların ve seslerin daha dolgun ve zengin bir ton elde etmesine de yardımcı olur. Bu nedenle, perdeler genellikle müziğin temel bileşenlerinden biri olarak kabul edilir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.