Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

HiraiZerdüş - Ama Yok Umut - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm           Gm
Çok uyudum uyandım
                 Dm
Boyadım rengi tutmadı
           Gm
Yerin hala boş, soğuk
C          Bb
Kimse elimi tutmadı

Dm      Gm
Ama yok yok umut
          Dm
Biliyorum giz'desin
              Gm
Can gider toprak soğur
C          Bb
Sen geriye dönmezsin

Dm      Gm
Ama yok yok umut
           Dm
Biliyorum bilmezsin
            Gm
Ve dinmez acım benim
C           Bb
Sen de insaf etmezsin

Dm            Gm
 Sen de insaf etmezsin
C           Bb
 Bi bana bi böylesin
Dm          Gm
 Bi bana bi böylesin
C             Bb
 Bi bana ve güvenmezsin

Dm  Gm  C  Bb

Dm      Gm
Ama yok yok umut
            Dm
Bil diyorum bendesin
           Gm
Yattığım yerin degil
C         Bb
Kalbimin içindesin

Dm      Gm
Ama yok yok umut
           Dm
Biliyorum bilmezsin
            Gm
Ve dinmez acım benim
C           Bb
Sen de insaf etmezsin

Dm            Gm
 Sen de insaf etmezsin
C           Bb
 Bi bana bi böylesin
Dm          Gm
 Bi bana bi böylesin
C             Bb
 Bi bana ve güvenmezsin
NotlarX
Tab
Söz: HiraiZerdüş
Müzik:
 HiraiZerdüş
Düzenleme:
 HiraiZerdüş
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar