Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

BadClause - Jenesaispas - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
Ebm  Ebm  Db  Db

B
Bilmirəm hansı qızda qalıb uşaqlığım

Kiminçün darıxacağımı belə bilmirəm

Qəalizdir vaziyet
        Bbm
Nədənsə ümid oluyrdu kiməsə xoş anlar yaşatdığım

Dik durmaya çalışırdım, dost məni əzirdi qəsdən

         Ebm
Özümə də güvənə bilmirəm, deyəsən mən də saxtayam

Qaçırdım uğruna doğru

yenə uçuruma qayıdırdı bu yol
         Db
Təqvimdə günlər ölür, yoxdu hər ay yasin saxlayan

Gedişini gözlerimdə səhnələşdirirdi pavilyun
     
	    B
Kostyum sevmirəm deyə evlənmək istəmirəm mən

Hamı yalan deibdi mənə, həyat gözəl deyil
     Db
Mahnılarımın səbəbin hərkəsdən gizlədirəm mən

Burda dərd yazıram, dinləyicim "gözəldir" deyir

             B
Mən heç vaxt qanun qoymuram

Qoyulan qanunlara zidd gedirəm

Yalnızlıq azadlıqdır, azadlığım sıxır hərdən
Db
Həyatında yerim yoxdur, varlığım üstün qəhədən

Doğmalıq qalmayıbdı orda, küsmüşəm vətəndən

B
Yalan təbəssümlə örtülü çöhrəm

Yandı siqaretim ve bir iki damcı süzüldü göydən
       Db
Məndən zabəar ala bilməyəndə heç üzüldünmü sən

Xəyanətinin sayəəsində eşq düşürdü gözdən

Ebm
Hər keçən illərdə ömrün məhbusu kimiyəm
Db
Gəl xoş günümdə gedişim olmasın hədiyya
B
Mən inanmışdım ki, var olur hisslər əbədiyyən
Db
İnsan cənnətə gedirmiş əcəliylə
B
Yolunu gözlədim demə getməliyəm

Ebm
Heç nə hiss eləmirəm o qızdan sonra
         B
Necə ki, torpaq quruyur, sonuncu yağışdan sonra
         Db
Gördülər ki, ölmədən yaşayıram elə, yaxşı sandılar

Sən demə, ağılla bir dərd verirmiş yaş insanlara
        B
Hər gün içirdim elə səhəri günümü düşünmədən

Sıxırdı düşüncələr, nə vaxtsa başa düşən gələr
		    Db
Getmədim universitetə, evdəkilər nigaran orda

Mən nə düz əməlli tələbə oldum, nə də düz-əməlli övlad

Ebm
Atam mənlə fəxr eləməyə bəhəanə tapmır
       B
Heç nə o vaztlardal-kı kimi deyil, yanımda qəlmır
       Db
Nə əzizlərim, nə də ki tanışlarımi yoruldum artıq

Dostlar zain idi, ya məni qırağa məsafə atdı

      B
Tanrı qələmi aldı, yazdı bəxti qara mətn
                                    Db
Eşq eləbil yağmurdur ki, ola bilmir çarə çətir

Mənə ümidə işarə gətir, bilim ki, hardadır cənnət
     B
Yalanlarında boğuldum, o da məni ayırdı səndən

     Ebm
Fikirlerim düyünlənir, qırışır ovuclarım
       B
Dərimə həris naxışlar çəkərdi barmaq ucların
     Db
Düşündükcə yuxun qaçır, ağlını yorursa adım

Salam verəndən sonra niyə hal-əhvalımı soruşmadın

       B
Yuxuda gördüyüm mələk pis günün elçisi idi

Ertəsindən səbəbsizcə tərkedişindən anladım daha
     Db
Yaddaşımda köhnə səsin sevgi şərqisiydi

Başqasıyla necə gülüm axı, sənli şəkillər ağladırsa

Ebm
Hər keçən illərdə ömrün məhbusu kimiyəm
Db
Gəl xoş günümdə gedişim olmasın hədiyya
B
Mən inanmışdım ki, var olur hisslər əbədiyyən
Db
İnsan cənnətə gedirmiş əcəliylə
B
Yolunu gözlədim demə getməliyəm
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Halk Müziği ve Tarihçesi

Türk Halk Müziği Nedir?

Türk Halk Müziği, Türkiye'nin farklı bölgelerine ait geleneksel müzikleri kapsar. Yüzyıllardır sözlü kültürle aktarılan ve toplumun değerlerini, duygularını ve hikayelerini yansıtan bu müzik türü, geleneksel enstrümanlar eşliğinde icra edilir. Bağlama, kaval, zurna, ney ve davul gibi enstrümanlar Türk Halk Müziği'nin temel çalgılarındandır.

Türk Halk Müziği'nin Tarihçesi

Türk Halk Müziği'nin kökenleri, Orta Asya'dan Anadolu'ya uzanan Türklerin tarihine kadar dayanır. Türklerin göçebe dönemlerinde bile halk müziği, kültürün önemli bir parçası olarak yer almıştır. Anadolu'ya yerleşen Türk toplulukları, burada var olan farklı kültürel öğelerle de kaynaşarak kendi müziklerini geliştirmişlerdir.

Osmanlı döneminde halk müziği, saray müziği ve dini müziklerle birlikte varlığını sürdürdü. Ancak, halk müziği daha çok köylerde, kasabalarda ve halkın yaşadığı yerlerde varlığını sürdürerek sözlü olarak nesilden nesile aktarıldı. 20. yüzyılın başlarında, Ziya Gökalp ve Muzaffer Sarısözen gibi öncüler, halk müziğinin korunması ve geliştirilmesi için önemli adımlar attılar. Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'nun (TRT) kurduğu arşivler, halk müziği eserlerinin korunmasında önemli bir rol oynadı.

Türk Halk Müziği Türleri

Türk Halk Müziği, bölgesel ve kültürel farklılıklar nedeniyle çeşitlilik gösterir. Bu çeşitlilik, türkülerin ritimleri, melodileri ve konuları üzerinde belirgin bir etki bırakır. Bazı yaygın türleri şunlardır:

1. Uzun Havalar: Serbest ritimli ve uzun süreli ezgilerden oluşur. Genellikle duygusal temaları işler ve Anadolu'nun çeşitli bölgelerinde yaygındır.

2. Kırık Havalar: Belirli bir ritme sahip olan bu tür, dans müziği olarak da bilinir. Genellikle hareketli ve neşeli melodilere sahiptir.

3. Ağıtlar: Hüzünlü olayları, ölümleri ve kayıpları anlatan ezgilerdir. Duygusal ve ağır melodilere sahiptir.

4. Koçaklamalar: Kahramanlık ve yiğitlik konularını işleyen ezgilerdir. Genellikle hızlı ve hareketli bir yapıya sahiptir.

Türk Halk Müziği'nin Önemi

Türk Halk Müziği, Türk kültürünün önemli bir parçası olarak, geçmişten günümüze toplumun değerlerini, tarihini ve yaşam tarzını yansıtır. Hem yerel hem de ulusal düzeyde önemli bir kültürel miras olarak kabul edilir. Halk müziği, toplumsal dayanışmayı güçlendiren ve kültürel kimliği koruyan bir araç olarak önemini sürdürmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.