Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

BadClause - Marron - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am  G  F  Em

Am
Səmimi deyil canımı alanlar
       G
Görəndəki gün çıxmır ümüd etsədə batdı zamanlar
      F
Güvən məni tərk elədi yarı yolda qaldığım anda
        Em
Gülüşün yaddaşımda əl izlərin qaldı masamda
        Am
Sir açanda baxışım zilləndi dodağlarına
      G
Eşidəndə başqa ünvanda tapıb xoşbəxtliyi
        F
Yaşardı bir cüt gül tək bəhanə yollar var
          Em
Addım atmamağının özü qəhər deyil o yol şərt deyil
         Am
Gördüyün bu əyyaş cavan səni sevən həmin uşağıydı
         G
Sən şeir gözlü gözəlim şöhrətimə şan idin
         F
Əhvalımı həmişə pis görürdün özün səbəbkar idin
        Em
Sevgi gecikmişdi daha nə mən nədə sən varıydın
        Am
Kədər sənətkarıydı ən gözəl əsər sən oldun
         G
Və nəysə cəlb eliyirdi məni soyuğ nəzərinə
              F
Doğru görəsən qəsdən uzağlaşdın sən ya səhvən oldu
           Em
Fərq etməz ölüb sevgi, qalan əlamət əsər mən oldum

Am                      G
Qəhvi gözlərinin səmasında
                              F
Bir iki qağayı süzər qanadlarını
                              Em
Tam sənə gələn yolların astanasında
                      Am
Qürurum tutar ayağlarını
                   G
Qollarımız ayrılır bu gündən
                  F
Xatirənlə solurdu o günlər
                   Em
Xəyalıma gəlmişdin o gün sən

Olmur axı de hanı o günlər

Am
Xətrimə dəyirdi hər bir sözünün yalan olmağı
G
Şəhvətə boyun əydilər ama sevgini sayan olmadı
F
Yalnızlığ üzsüz gəlir doğma görür yad olanları
Em
Sən məni məndən aldın ama səni mənə alan olmadı

Am
Adın möhürlü dərdə
        G
Əhvalım hər nə qədər pis olsa belə
                       F
Mesajlarda gülürdüm hərdən

Yalan dedilər içdən istəsəndə olmur
Em
Xoşbəxtliyə gedən yol keçmir
               Am
Ərəbcə cümlələrdən

Bizi ruhdan saldı seçimlər
       G
Əlvida dillərə dastan sevgi qaldı sətirdə
     F
Şəkillərimizi silsəndə kitabı tullama heç vaxt
      Em
Gözüm yollarında yazılarımsa qan tər içində
     Am
Sənə fərq eləməz sevgili. sevgisiyəm
       G
Ağlıma gələndə belə salam verdim tanımadın sən
         F
O mesajı yazmazdım biraz əvvələ qayıda bilsəm
             Em
Özgəyə həyat olunan birisi səni yanında xəyal edirsə

Am                      G
Qəhvi gözlərinin səmasında
                              F
Bir iki qağayı süzər qanadlarını
                              Em
Tam sənə gələn yolların astanasında
                      Am
Qürurum tutar ayağlarını
                   G
Qollarımız ayrılır bu gündən
                  F
Xatirənlə solurdu o günlər
                   Em
Xəyalıma gəlmişdin o gün sən

Olmur axı de hanı o günlər
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar