Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sezen Aksu - Koca Kıçlı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm  Bb  Ebm  Bb

              Ebm
Neredesin be adam
           Abm
Kaç gece oldu
             Db        Abm
Nerede söndürdün feneri
         Gb  Bb  Ebm
Yine nerede

Ebm
Seni sokak süpürgesi
               Abm
Yine unuttun adresi
              Db
Elim kolum bağlı 
         Abm         Gb  Bb  Ebm
Ayrılmak yok adetimizde

                Ebm
Ne hayallerim vardı
               Abm
Bir Türk filmiydi
                 Bb
Sözüm ona parlak istikbalim
	     Ebm
Lafta kaldı

Bb         Ebm
Küfürbaz oldum 
    Abm
Oyunbaz oldum
              Bb
Eni konu akşamcı
                      Ebm
Yine şişeyi masaya koydum

    Bb            Ebm
Ooooof kader ooooooff
    Bb            Ebm
Oooooof yeter oooof

                Ebm
Diyorlar ki dudular
               Abm
Kızım, alana kadar 
                Db
Bir hayra açın ağzınızı
    Abm          Gb  Bb  Ebm
Kelimelerin gücü var

Ebm
Ne çok biliyorsunuz
                  Abm
Vıdı vıdı bayılıyorsunuz
                Db
E sizin de işiniz bu
        Abm        Gb  Bb  Ebm
Bir nevi çalışıyorsunuz

           Ebm
Sizin de vardır kim bilir
            Abm
Ne hatıralarınız
              Bb
Boşuna mı vurdu çenenize
          Ebm
Ah ne yandınız

                Ebm
Bense resim yapardım
                     Abm
Ne güzel şarkı söylerdim
              Bb
Koca kıçlı, sinirli
                   Ebm
Bir kadın oldum apansız

    Bb            Ebm
Ooooof kader ooooooff
    Bb            Ebm
Oooooof yeter oooof

Ebm
Yetmedi bir de çoluğu çocuğu, kaynanası, görümcesi
Db                                  Abm          Gb
Ebesi, dedesi, atası, yedi ceddi, bütün sülalesi
Ebm
Çamaşırı, bulaşığı, temizliği, fazla mesaisi
Db                                Abm        Gb
Oyy ben miydim o anacığının kuzusu, bir tanesi

   Bb       Ebm
Mutsuzum mutsuz
              Abm
Ev kadını umutsuz
           Bb
Oynatın beni dizilerde
               Ebm
Lazımsa bir huysuz
NotlarX
Tab
Söz: Sezen Aksu
Müzik:
 Sezen Aksu
Düzenleme:
 Ozan Bayraşa
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar