Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Songül Güner - Yalan Dünya - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm  Abm  Abm  Db  Ebm  Abm  B  Ebm

Ebm         Abm             Db
Yalan dünya sana geldim geleli
Ebm        Abm               Db
Bana neyin verdin neyine güvenem
Ebm          Abm               Db
Bir sevdiğim vardı bak eller aldı
Ebm        Abm         B          Ebm
Ulan yalan dünya dünya neyine güvenem

Ebm          Abm               Db
Bir sevdiğim vardı bak eller aldı
Ebm         Abm         B          Ebm
Söyle yalan dünya dünya neyine güvenem

Ebm       Abm            Db
İnan sana geldiğime pişmanım
Ebm      Abm             Db
Çileli ıstıraplıdır her anım
Ebm        Abm            Db
Kahpeliğin zehirledi bu canı
Ebm        Abm         B          Ebm
Ulan yalan dünya dünya neyine güvenem

Ebm        Abm            Db
Kahpeliğin zehirledi bu canı
Ebm         Abm         B          Ebm
Söyle yalan dünya dünya neyine güvenem

Ebm        Abm                Db
Beni ettin gayrı dertlermahkumu
Ebm         Abm             Db
Çektirdiğin Acep Benim Hakkımı
Ebm        Abm              Db
Başımdan aldırdın benim aklımı
Ebm        Abm         B          Ebm
Ulan yalan dünya dünya neyine güvenem

Ebm        Abm              Db
Başımdan aldırdın benim aklımı
Ebm         Abm         B          Ebm
Söyle yalan dünya dünya neyine güvenem

Ebm       Abm             Db
Havalanma benim divane gönlüm
Ebm       Abm              Db
Gelip geçiyor bak çileli ömrüm
Ebm         Abm             Db
Bütün dağlarda sen kopardı elim
Ebm         Abm         B          Ebm
Kaplani der zalım dünya neyine güvenem

Ebm         Abm             Db
Bütün dağlarda sen kopardı elim
Ebm         Abm         B          Ebm
Kaplani der zalım dünya neyine güvenem
NotlarX
Tab
Söz: Abuzer Kaplan
Müzik:
 Abuzer Kaplan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.