Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ceza - Neyim Var ki (Sagopa Kajmer) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
A+ A-
C#m  C#m  F#m  F#m  B  F#m  A  A

C#m                                              F#m
Bir bahçemiz var, bir taraf çiçekli, bir tarafsa çöl

Bir tarafta Gökkuşağı, öbür tarafsa kör
B                           F#m                        A
Sınırda kalmışlardanız biz, hep sınıfta kalmışlardan çok uzaktayız

Sıkıntı çekmişlere yakın bir yerde

Çölde kazanılan zaferler hepsi kanla yazılır
Ahmak olmasaydın insan, tüm zaferler dostça kazanılırdı
Her gün doğumundan gün batımına
Her geceden gündüze işlenen bir suç var her bi' yerde bahçemiz var

Cümle derde ol deva diye dua ederdi
Günde bin defa, fayda yok, bu çok fena, çare yok
Bu bir bela, sanki yoktu başta
Hepsi kalsın aleminde Sagopa ve Ceza, Rap için bir pranga

İlham perilerim, yorgun ellerim
Ve miskin armağan düşüncemin yanında bir emanetim bu bedene zor
Yıllarım bir yetki verdi, etki tepki oldu
Kendimin hudutlarında bir çiçektim, mordum

Onca tarla doldum
Bir şafaktım askerin duvarda yırttığı
Bir takvim yaprağında geri kalan umut, rakamlar oldum
İstediğim yerdeyim
Bir iki dak ka verin bu adama, konuşamaz dilim tutuldu

C#m
Fincan kahvem hatrına saydım
F#m 
Bir yudumluk aşkın deli sarhoş
B                F#m
Komplo orduların gardiyanların
A
Neyim var ki rapten gayrı

Akarsular bu bahçelerde kurtulur zebanilerden
Akmayan suyu bile çölde, çeşmeler var her bi' yerde, bul
Olmaya çalış bi' kul, istediğimiz yekti sulh
Olmasın altında çul, olmasın paran ve pul

Gene de gül bir kez, be bi' kere gül ve senede bir de olsa
Gül bu çölde yeşerir elbet
Savaş biter ve biz de sınırın ortasında kaybolur
Gider de sözlerimizi ve rap'imizi miras bırakırız yeter

Ey, rap'in sebepsiz anlamı, damarlarımda gezine dur
Şakaklarımda kan birikmiş ben bi' cümlelik bi' nokta değilim
Şiirlerimle gömülecek adım satırlarımda geçmişin tokat izleri

(Anlat!) Ellerimde kara kalem, kara gözüm seyirde
Yollarımda yolunu gözlediğim bi' yolcum, mağlubum
Yaradan Allah'ım, gençliğime mahcubum
Oyuncak bir tabanca elime hakim oldu, çok alıştım

Ben bugünde yaşıyorum, yarın da meçhulüm
Bin yasak ve bin cezayla ilelebet mi yaşıyorum
Bir bal olsam, damlasam
Bu yeryüzünde bir kalbim, nefretim ve var olan bin cezam
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar