Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Nigar Muharrem - Sensiz - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm  Ebm  Db  Bbm

   Ebm            Db    Bbm
Sensiz geçen günlerim haram
   Ebm               Db      Bbm
Kendime söyledim her türlü yalan
     Abm    Bbm  B     Db   Ebm
Geri dönmek geçmedi mi aklından
     Abm  Bbm    B   Db   Ebm
Niye çıkmıyorsun hiç aklımdan

Ebm               Db
Üzülüyorum şu halime
     B         Abm      Bbm
Kendimi esir aldım kendime 
        Ebm     B
Göremiyorum yolumu
       Abm                  Bbm
Her yerde sen çıkıyorsun önüme

     Abm    Bbm  B     Db   Ebm
Geri dönmek geçmedi mi aklından
     Abm  Bbm    B   Db   Ebm
Niye çıkmıyorsun hiç aklımdan

Ebm  Ebm  Db  Bbm
Ebm  Ebm  Db  Bbm
Abm  Bbm  B   Db   Ebm
Abm  Bbm  B   Db   Ebm

   Ebm            Db    Bbm
Sensiz geçen günlerim haram
   Ebm               Db      Bbm
Kendime söyledim her türlü yalan
     Abm    Bbm  B     Db   Ebm
Geri dönmek geçmedi mi aklından
     Abm  Bbm    B   Db   Ebm
Niye çıkmıyorsun hiç aklımdan

Ebm               Db
Gidemiyorum uzaklara
      B           Abm            Bbm
Senin hasretin bağlar beni buralara
      Ebm        B
Özlüyorum  hayalini
    Abm                      Bbm
O kadar çok bekledim ki dönmeni

     Abm    Bbm  B     Db   Ebm
Geri dönmek geçmedi mi aklından
     Abm  Bbm    B   Db   Ebm
Niye çıkmıyorsun hiç aklımdan
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar