Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yol'a Düş - Gel Gör ki - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm  Dm  A#  Gm  A

A     Dm
Sen gidersen bu şehirden
A
Ayrılık üstüne siner
Bb
Sızım yükselir derinden
Gm       Bb        Dm
Mesafemiz uzar gider
           A
Sızım yükselir derinden
Bb       Gm         A
Mesafemiz uzar gider oy

A             Dm
Gel gör ki çok pişmanım
A     
Gel gör ki perişanım
Bb
Yaralarım durmaz kanar
Gm        Bb
Ateşlerde yanarım
Dm        A
Yaralarım durmaz kanar
Bb        A
Ateşlerde yanarım

Dm  Dm  A#  Gm  A

A      Dm
Yar sırtını döndüğün anda
A
Tebessüm haram yüzüme
Bb
Kanım inler damarımda
Gm           Bb       Dm
Çiğnenir yazık gönlümee
           A
Kanım inler damarımda
Bb           Gm       A
Çiğnenir yazık gönlüme oy

A             Dm
Gel gör ki çok pişmanım
A     
Gel gör ki perişanım
Bb
Yaralarım durmaz kanar
Gm        Bb
Ateşlerde yanarım
Dm        A
Yaralarım durmaz kanar
Bb        A
Ateşlerde yanarım

Kim öğretti bize seveni sevgisizlikle cezanlandırmayı
Bir yok oluştan fotoğraf gülümsemesi yaratmayı
Sahi sevilmek tanımadığın bir yürekte
Yok eder mi sevgini içinde

Herkes sevdiği kadar sevilmez
Herkes sevildiği kadar severmiş
Yaptıkların para etmez
Yapmadıkların biletini kesermiş
Ne yapsan ne etsen de insan değişmez
Aşk uğruna kimse kendinden vazgeçmezmiş
Gülse de acı çekse de dönmezmiş
NotlarX
Tab
Söz: Soner Avseren
Müzik:
 Soner Avseren
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Müzik Terimleri Sözlüğü

Müzik dünyası, geniş bir terminolojiye sahiptir ve çeşitli terimlerle doludur. Müzikteki temel kavramları anlamak ve doğru şekilde kullanmak, müzik alanında çalışan herkes için önemlidir. İşte müzik terimleri sözlüğünde sıkça kullanılan bazı temel terimler:

Tempo: Müziğin hızı veya ritmi. Tempo, ölçüdeki nota sayısına bağlı olarak değişir ve genellikle "Allegro" (hızlı), "Andante" (yavaş) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir.

Nota: Müzik notaları, bir müzik eserini yazmak veya çalmak için kullanılan sembollerdir. Her nota, ses yüksekliği ve süresi hakkında bilgi verir. En yaygın nota sembolleri arasında yarım nota (♩), tam nota (♪), çeyrek nota (♫) ve sekizlik nota (♬) bulunur.

Akord: Bir enstrümanın tüm tellerinin veya bir akort cihazı tarafından üretilen bir dizi sesin belirli bir düzende ayarlanması. Akord, genellikle belirli bir notanın temel frekansı etrafında inşa edilir ve enstrümanın doğru sesleri çıkarmasını sağlar.

Arpej: Bir akorun notalarının sıralı bir şekilde çalınması. Arpej, akorun seslerinin ayrı ayrı çalınmasıyla oluşturulur ve genellikle parmak alıştırmaları veya melodik süslemelerde kullanılır.

Tonik: Bir müzik parçasının anahtarındaki (temel nota veya akor) merkez notadır. Tonik, müzikal yapıyı dengeleyen ve parçanın çözünürlüğünü sağlayan temel referans noktasıdır.

Arşe: Yaylı çalgıların yayını çekerek tellere uyguladığı baskı. Arşe, yaylı çalgıların (keman, viyola, çello) ses üretme ve kontrol etme sürecinde önemli bir role sahiptir.

Dinamikler: Müzik eserinin ses şiddeti veya gürlüğü. Dinamikler, "Piano" (p) (yumuşak) ve "Forte" (f) (kuvvetli) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir ve müziğin duygusal ifadesini artırır.

Armoni: Müzikte aynı anda çalınan veya söylenen notalar arasındaki ilişkileri ve uyumu tanımlayan bir kavramdır. Armoni, bir parçanın akorları, melodileri ve tonal ilişkileriyle ilgilenir ve müziğin harmonik yapısını oluşturur. Doğru bir şekilde kullanıldığında, armoni müziği zenginleştirir, derinleştirir ve dinleyici üzerinde güçlü duygusal etkiler yaratabilir.

Kontrpuan: Armoni, farklı melodi hatlarının bir araya gelmesiyle de oluşturulabilir. Kontrpuan, müziğin birden fazla melodik hattının birbiriyle etkileşimini ifade eder ve karmaşık ve dokulu bir armonik yapı sağlar.

Modülasyon: Armonik ilerlemenin bir parçası olarak, müzik belirli bir tonal merkezden diğerine geçebilir. Bu sürece modülasyon denir ve armonide farklı tonal renkler ve duygusal etkiler yaratır.

Akustik: Ses dalgalarının bir ortamda nasıl davrandığına dair fiziksel prensipler. Akustik, enstrümanların tasarımı, ses yalıtımı ve konser salonlarının akustik özellikleri gibi alanlarda önemlidir.

Legato: Bir müzik parçasında notaların yumuşak ve sürekli bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Legato, notalar arasında kesintisiz bir bağlantı sağlar ve akıcı bir müzikal ifade oluşturur.

Staccato: Bir müzik parçasında notaların kısa ve ayrık bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Staccato, notalar arasında belirgin bir ayrım oluşturur ve ritmi vurgular.

Fermata: Bir müzik parçasında belirli bir notanın veya akorun çalınması veya söylenmesi gereken sürenin uzatılması. Fermata, müzisyenlere belirli bir noktada durup ifadeye duygusal derinlik katma fırsatı verir.

Bu terimler, müzikteki temel kavramları anlamanıza ve müzikle ilgili daha derin bir anlayış geliştirmenize yardımcı olabilir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar