Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sagopa Kajmer - Sertlik Kanında Var Hayatın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm
Arkada kalmış gözlerin sahipleri dertte, yumruktan güçlü sözlerle bu adam harpte

Ataklarım atak, an gelir, zaman, geldim, der, zevkten 4 köşe olan ring bana, savaş, der

Bir sert tavırla karşılarsa seni hayat, bir dirsek darbesi kadar da can yaksa
                    Cm
Buna da dayanacak o gücü bulursun
                                                         Fm
Sertlik kanında var hayatın,anladın mı hayatım? anlattım ben

Kaçıyorum iyi olmanın yetmediği o yerlerden
                          Cm
Karartan içimi kopkoyu renklerden

Topladım beni yerden, yerle bir olduğum yerlerden ben
Fm
Eldivenler ellerimde, hayat ringimde
                                       Cm
Ding dong, sesi ile king kong uyanır içimde

Bir gong çalar, ben buz ,soğuk kanlı, fedaim bileklerinden ilhamlı

Fm 
Güler yüzlü mü sandın, sertlik kanında var hayatın
Cm
Bu ilk arbedesi değil, sonuncusu asla, onun değil umrunda
Fm
Kendin gibi mi sandın, sertlik kanında var hayatın
Cm
Bu ilk saldırısı değil, sonuncusu asla, kimisi dayanamaz fazla

Fm
Geleceği yakınıma alıp ona bakıp bakıp dalsam, eğer bana iyi gelecekse
Cm
Gelmeyecekse yakınıma yanaştırmayıp uzak edebilsem kilometrelerce
Fm                                               Cm
Hey, bekle, beni al ve götür gitmek istediğim yerlere acele
Cm                                            Fm
Sertlik kanında var hayatın, anladın mı? Anlattım

Fm
Karanlık hüküm sürer eğer ışıktan zerre yoksa, bir an karanlık çöker güneş orada olsa da
   Cm
Ben yalnızım kalabalıkta, milyon insan ortalıkta, gördü gözüm,satılık da kiralık da
Fm
Ne işim var değerliyken şu değersiz parsada, dağıtırım toparlanmam biraz güç olsa da
Cm
4 tarafı tedirginlik çevrili bu arsada korkmuyorum, korku çevremi aç kurt gibi sarsa da
Fm
Bildiğim şey bilmediğimin üzerinde değil şu an
                     Cm
Sichuan biberi gibi aroması bir garip gelir tadana, rutubetin çürüttüğü duvarlara badana
Fm
Olanları yapan olacaklar için daha hırslı
                                 Cm
Gündüzler akşamlarımdan daha hızlı geçiyor, yine beni seçiyor rastgele, olsun, o çakalsa ben hergele
Fm
Kemiklerin sağlam mı, bugün de hayatta olduğun için sevincimden ağlayayım mı
Cm
Ben hep kendime böyle derim, aynam şikayet yerim, hikaye buysa kahraman benim, eğer yaptıysam var bir nedenim
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar