Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Umut Timur - Çaresizim - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em    D       Bm    C
Bu yürek seni çok sevdi
      Em      D        Bm   C
Gönül eğlendirmek değil,   ebedi
Em      D     Bm   C
Avucundaki umut,  dolu dumansa
Em      D           Bm   C
İhtimalini bile severim, sana çaresizim

Em  D  Bm  C 

Katlanmak mı yoksa, baş etmek mi daha zor?
Çağresizliğimin çaresine çare ol
Bu kalbe evet dersen içim içime sığmayacak
Her görüşümde ilk görüşüm gibi sana kanım kaynayacak
Kısa bir bakışın bile sanki uzun bir hikaye
Yabana atma beni, derdime ol çare
Herşeyimi koydum ortaya yok bende gizli saklı
Şans kapıya yeter ki dayansın sana zaten açık kapım
Eğer ki beni benden alıkoyacaksa senin söylemin
O zaman başlasın, zıvanadan çıkmama eylemi
Bil ki çok sevdim herkesten,
Herşeyden çok sevdim her derdin
Çaresi var derler ama ben sana çaresizim

Em    D       Bm    C
Bu yürek seni çok sevdi
      Em      D        Bm   C
Gönül eğlendirmek değil,   ebedi
Em      D     Bm   C
Avucundaki umut,  dolu dumansa
Em      D           Bm   C
İhtimalini bile severim, sana çaresizim

Em  D  Bm        C
          Sana çaresizim
Em  D  Bm        C
          Sana çaresizim
Em  D  Bm        C
          Sana çaresizim
Em  D  Bm        C
          Sana çaresizim

Em  D  Bm  C

Bu kalp san yol aldı
Kaptansız itirazsız
Keşke bu baş koyduğum yola eşlik etsem ne gerek var yanlız
Benim olmayışımın bir anlamı olmalı
Uykusuz kaldığım gecelerin artık bir sonu olmalı
Sonu böyle sensiz, çaresiz olmamalı
Çare kelimesine çare bulamadım sözlükten çıkmalı
Yarını olmayan bir hayat bıraktın şimdi bana
Ama bensiz mutluysan hep öyle kal
Dur be yüreğim dur, kabullenmek yakışır mı sana?
İmkansız gibi görünse de savaşırım benim olduğun güne kadar
Bil ki çok sevdim herşeyden, herkesten çok sevdim
Her derdin çaresi vardır derler ama sana çaresizim

Em    D       Bm    C
Bu yürek seni çok sevdi
      Em      D        Bm   C
Gönül eğlendirmek değil,   ebedi
Em      D     Bm   C
Avucundaki umut,  dolu dumansa
Em      D           Bm   C
İhtimalini bile severim, sana çaresizim

Em  D  Bm        C
          Sana çaresizim
Em  D  Bm        C
          Sana çaresizim
Em  D  Bm        C
          Sana çaresizim
Em  D  Bm        C
          Sana çaresizim
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar