Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Şebnem Ferah - Gözlerimin Etrafındaki Çizgiler - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
      Am                  Asus
Gözlerimin etrafındaki çizgiler
              Am   Asus
Artık belli oluyor
         Am                     Asus
Bütün o çizgiler son bir yılda oldu
                 Am       Asus
Sana, bana, bize ağlarken

      Am                 Asus
Ben Leyla olmuşum kimin umrunda
               Am    Asus
Mecnun çoktan gitmişken
        Am                  Asus
Bu ne garip bir yangındı böyle
               Am     Asus
Sen söndün ben yanarken

     Dm           Bb
Peki ben neden hala böyleyim
              Bm7b5
Neden hala geçmişteyim
         E
Belki de ben sana hala

Am                       F 
Aşığım, işte tam burda karşındayım 
               Dm 
Ya şimdi tut elimden
                     E
Ya da bir daha söz etme özlemekten
              Am  
Ben sana hala aşığım 
                 F
İşte tam burda karşındayım 
               Dm
Ya şimdi tut elimden   
                     E
Ya da bir daha söz etme özlemekten
                      Am
Çok çok çok karışığım zaten

    Am            Asus
Ruhum iki ucun arasında
           Am   Asus
Gezinip duruyor
       Am              Asus
Bugün zaman akmasın dursun
             Am    Asus
Ben içinden geçeceğim

      Dm              Bb
Ama neden, neden hala böyleyim
              Bm7b5
Neden hala geçmişteyim
         E
Belki de ben sana hala
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar