Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Oasis - Don’t Look Back In Anger - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
C  F  C  F

C               G            Am
Slip inside the eye of your mind
          E              F    G
Don't you know you might find
                  C      Am G
A better place to play
C             G           Am
You said that you'd never been
            E                  F    G
But all the things that you've seen
             C    Am G F
Slowly fade away

F                Fm             C
So I start a revolution from my bed
         F                 Fm             C
'Cos you said the brains I had went to my head
F                 Fm              C
Step outside, the summertime's in bloom
G
Stand up beside the fireplace
    E
And take that look from off your face
Am             G             F         G
You ain't ever gonna burn my heart out

C  G         Am        E              F
So Sally can wait, she knows it's too late
         G          C   Am G
as she's walking on by
    C    G       Am   E
Her soul slides away,
               F             G
but don't look back in anger
            C   G   Am   E   F   G   C   Am G
I heard you say

C              G               Am
Take me to the place where you go
      E      F      G                C    Am G
Where nobody knows, if it's night or day
C                     G           Am
Please don't put your life in the hands
     E             F     G                    C    Am G
of a rock and roll band, who'll throw it all away

F                     Fm             C
I'm gonna start a revolution from my bed
         F                 Fm             C
'Cos you said the brains I had went to my head
F                 Fm              C
Step outside, the summertime's in bloom
G
Stand up beside the fireplace
E
Take that look from off your face
     Am             G             F         G
'Cos you ain't ever gonna burn my heart out

C  G         Am        E              F
So Sally can wait, she knows it's too late
         G          C   Am G
as she's walking on by
   C    G       Am   E
My soul slides away,
               F             G
but don't look back in anger
            C   Am G
I heard you say


F  Fm  C
G      E/G#
Am  G  F    G

C  G         Am        E              F
So Sally can wait, she knows it's too late
         G          C   Am G
as we're walking on by
    C    G       Am   E
Her soul slides away,
               F             G
but don't look back in anger
            C    Am G
I heard you say
C  G         Am        E              F
So Sally can wait, she knows it's too late
         G          C   Am G
as she's walking on by
   C    G       Am
My soul slides away
               F
But don't look back in anger
           Fm
Don't look back in anger
            C   G   Am   E   F   Fm               C
I heard you say                    At least not today
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.