Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Oasis - Wonderwall - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
F#m7   A   Esus4   B7sus4 


F#m7       A                             Esus4                  B7sus4
  Today is gonna be the day that they're gonna throw it back to you
F#m7         A                     Esus4               B7sus4
  By now you should've somehow realized what you gotta do
F#m7                 A       Esus4           B7sus4
I don't believe that anybody feels the way I do
          Dadd9    Esus4    B7sus4
About you now

F#m7             A                              Esus4                B7sus4
   Backbeat, the word is on the street that the fire in your heart is out
F#m7               A                           Esus4              B7sus4
   I'm sure you've heard it all before but you never really had a doubt
F#m7                 A       Esus4           B7sus4
I don't believe that anybody feels the way I do
          F#m7  A     Esus4     B7sus4
about you now


     Dadd9            Esus4            F#m7
And all the roads we have to walk are winding
    Dadd9               Esus4             F#m7
And all the lights that lead us there are blinding
Dadd9          Esus4
There are many things that I
      A       Esus4/F#  F#m7       A         B7sus4
would like to say to    you but I don't know how


        Dadd9  F#m7  A    F#m7                       Dadd9    F#m7  A
Because maybe           You're gonna be the one that saves me
   Em7       Cadd9   Em7   G         Em7          Cadd9  Em7   G  Em7(hold)
And after all                You're my wonderwall


F#m7       A                             Esus4                  B7sus4
  Today was gonna be the day but they'll never throw it back to you
F#m7       A                        Esus4                  B7sus4
  By now you should've somehow realized what you're not to do
F#m7                 A       Esus4           B7sus4
  I don't believe that anybody feels the way I do
          Dadd9    Esus4    B7sus4
  about you now


     Dadd9            Esus4            F#m7
And all the roads that lead you there were winding
    Dadd9               Esus4             F#m7
And all the lights that light the way are blinding
Dadd9          Esus4
There are many things that I 
      A       Esus4/F#  F#m7       A         B7sus4
would like to say to you, but I don't know how


        Dadd9  F#m7  A
I said maybe
F#m7                       Dadd9    F#m7  A
You're gonna be the one that saves me
   F#m7      Dadd9   F#m7  A
And after all
F#m7         Dadd9  F#m7  A  F#m7
You're my wonderwall
        Dadd9  F#m7  A
I said maybe
F#m7                       Dadd9    F#m7  A
You're gonna be the one that saves me
   F#m7      Dadd9   F#m7  A
And after all
F#m7         Dadd9  F#m7  A  F#m7
You're my wonderwall

        F#m7                  Dadd9               F#m7     A
You're gonna be the one that saves me? (that saves me)
        F#m7                  Dadd9               F#m7     A
You're gonna be the one that saves me? (that saves me)

         F#m7                  Dadd9               F#m7     A
You're gonna be the one that saves me? (that saves me)


F#m7   Dadd9   F#m7   A  
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.