Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Phil Collins - Easy Lover - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
     Fm
Easy lover
              C#      D#    Fm            C#
 She'll get a hold on you believe it
D#         Fm
 Like no other
            C#                D#      Fm      C#
 Before you know it you'll be on your knees
        D#     Fm
 She's an easy lover
                  C#        D#        Fm          C#
 She'll take your heart but you won't feel it
       D#      Fm
 She's like no other
              C#        D#       Fm
 And I'm just trying to make you see


           C#
 She's the kind of girl you dream of
C#
 Dream of keeping hold of
       C#    D# D#6 Fm
 You'd better forget it
 You'll never get it
          C#
 She will play around and leave you
 C#
 Leave you and deceive you
 C#    D# D#6 Fm
 Better forget it
 Oh you'll regret it
A#m                              Cm       Fm
 No you'll never change her, so leave it, leave it
A#m                    Cm          Fm
     Get out quick cos seeing is believing
          A#m        Cm
 It's the only way
   Fm          F#
 You'll ever know

     Fm
Easy lover
              C#      D#    Fm            C#
 She'll get a hold on you believe it
D#         Fm
 Like no other
            C#                D#      Fm      C#
 Before you know it you'll be on your knees
        D#     Fm
 She's an easy lover
                  C#        D#        Fm          C#
 She'll take your heart but you won't feel it
       D#      Fm
 She's like no other
              C#        D#       Fm
 And I'm just trying to make you see

            C#
 You're the one that wants to hold her
C#
 Hold her and control her
        C#    D# D#6 Fm
 You'd better forget it
 You'll never get it
            C#
 For she'll say there's no other
C#
 Till she finds another
        C#    D# D#6 Fm
 You'd better forget it
 You'll never get it

  A#m                              Cm       Fm
 And don't try to change her, just leave it, leave it
 A#m                          Cm       Fm
 You're not the only one, ooh seeing is believing
          A#m          Cm
 It's the only way
   Fm          F#
 You'll ever know, oh

  A#m                             Cm        Fm
 No don't try to change her, just leave it, leave it
  A#m                         Cm        Fm
 You're not the only one, ooh seeing is believing
          A#m          Cm
 It's the only way
 Fm            F#
 You'll ever know, oh

     Fm
Easy lover
              C#      D#    Fm            C#
 She'll get a hold on you believe it
D#         Fm
 Like no other
            C#                D#      Fm      C#
 Before you know it you'll be on your knees
        D#     Fm
 She's an easy lover
                  C#        D#        Fm          C#
 She'll take your heart but you won't feel it
       D#      Fm
 She's like no other
              C#        D#       Fm
 And I'm just trying to make you see
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.